Onderwerp: Italiaanse bruiloft
Hallo dames en enkele heer,
Een Italiaanse bruiloft draait vooral om veel en lekker eten en als je dan eindelijk en dansje kunt gaan maken komt ook nog het dessertbuffet met daarop o.a een Cassata maar ook heel veel andere lekkernijen. Voor 2 heren die vandaag trouwden waarvan er 1 Italiaans is, mocht ik een originele Siciliaanse cassata maken, taart van pan di Spagna (soort biscuit) gevuld met o.a. ricotta, zuidvruchten, noten, chocolade en maraschino. De taart wordt daarna overgoten met gietfondant. Omdat hij voor de rest niet wordt afgesmeerd krijg je niet een hele strake taart (dus dat bobbelige dat hoort zo:)) De heren wilde voor de rest gele linten en gesuikerde vruchten als versiering en eigenlijk een kumquat bovenop maar daar kon ik geen mooie exemplaren van vinden dus ik heb maar een beetje een fantasievrucht bovenop gedaan. Daarnaast wilden ze een pan brioche, een soort boterbrood gevuld met kaviaar, zalm, huisgemaakte pate en huzarensalade ham en pecorino. Ik hoop dat ik voor de Italiaanse mijnheer toch nog een Italiaanse tintje aan hun voor de rest Amsterdamse feestje heb kunnen geven.
En nog een Cinderellataart, onderste gevuld met slagroom en gele room en de bovenste is gemaakt van choco-chocotaart.
Ik heb de laatste tijd niet veel gereageerd op taarten, het ontbrak even aan tijd maar in ieder geval bedankt voor het kijken.