1

Onderwerp: 2 lagen bc (van mix) niet te veel?

Tot nu heb ik nogal saaie vullingen gebruikt, vind ik, met slagroom. Maar omdat ik nu een stapeltaart ga maken waarvan ik de vullingen wil maken die goed buiten de koelkast bewaard kunnen worden weet ik het even niet meer :S . Ik dacht zelf aan een laag bc van mix met aardbei-patidess, en een laag van bc van mix met vanille. Of is 2 lagen bc te veel? PS ik houd zelf niet van vruchtencombi's met chocolade (terwijl ik een echt chocoholic ben!) dus wil ik deze eigenlijk niet maken.

2

Re: 2 lagen bc (van mix) niet te veel?

persoonlijk vind ik 2 lagen botercreme te veel van het goede.
je zou kunnen kijken bij de recepten, misschien dat je daar op een idee komt.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

Aardbeien met chocolade is toch wel een perfecte fruit/choco combi hoor :)

(aardbeien vlaaivulling, aardbeien jam :)  )

Of een laag vanille BC en een laagje chocopasta

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Ik denk dat ik dan maar 1 laag doe en de andere...weet ik nog niet. Ik heb wel gekeken in de receptenlijst maar daar stond dan bij combi's bv 1 laag voor buiten de koelkast met 1 laag voor in de koelkast. En ik wil dus 2 lagen voor buiten de koelkast. Volgens mij ben ik een uitzondering wat fruit met choco betreft. Ik vind bv aardbeien met choco echt vies, net als die sinaasappelbonbons met een laagje chocolade. Terwijl ik in combi's vaak bv aardbei met chocolade tegenkom. Maar ik wil wel de aardbei-bc in de taart. Of ik doe vanille-bc met aardbeivlaaivulling?

5

ook ik vnd 2 lagen bc iets te veel (1 laag eigenlijk ook ;) )
maar wat vind je van 1 laag jamachtige iets (lemoncurd! :P ) en 1 laag bc , evt met smaakje.
of dulce de leche en 1 laag bc (evt. met caramelsmaak?)
zlef ben ik net zo van de vlaaivulling, maar dat kun je natuurlijk ook doen en dan combineren met een laag bc.

succes!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

6

Ik denk ook dat het 1 laag bc wordt en 1 laag jam of zo. De afgelopen week heb ik 3 taarten voor brazilianen gemaakt met doce de leite (hun dulce de leche) en eerlijk gezegd vind ik dit niet zo heel erg lekker. Misschien in een taart wel, nog niet geprobeerd :O .Vlaaivulling heb ik nog niet gebruikt in een taart maar omdat er ook veel kinderen bij zijn dacht ik aan fruit met bc. Ik ga meestal van de smaak van mijn zoon en zijn vriendjes af. Die vinden bc lekker. Vandaar dat ik zo blijf hangen aan die bc ;)