51

Re: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??

Hallo dames, het vloeibare glazuur is nu ook te krijgen bij de intratuin.
Was er toevallig deze week en had net dit topic gelezen.
Het werkt prima, ik heb ze met die knijpflesjes volgespoten en de knoeiboel viel enorm mee.

52

Ja dit vind ik mooi zo die cupcakes!!!! Jeetje ik MOET weer wat doen en uitproberen  :lol:  vervelend nou  :+

53

Ziet er goed uit zeg!! Weer iets op het lijstje om uit te proberen.

54

Nou ik heb gisteren geprobeerd mijn cc's zo mooi te krijgen, maar is niet gelukt. Ik had kant en klare icing uit een tube en in de magnetron gedaan, maar toen ik het erop goot was het blijkbaar niet dun genoeg het liep niet zo mooi in de papiertjes helaas en moest ik het uitsmeren en ja dan wordt het niet zo mooi helaas als die van juf dorien. Maar goed oefening baart kunst en binnenkort doe ik gewoon nog een poging en ik denk dat ik dan icing zelf maak.

P.s. ze staan bij de rubriek cc's

55

ik heb het van de week ook gedaan en het is supergoed gelukt. bij gebrek aan fondant glazuur, (weer een reden om het binnenkort nog eens uit te proberen :D) heb ik vloeibare zelfgemaakte royal icing gebruikt. Icing erop laten lopen, even de cc kantelen en dan met een cocktailsprikker zorgen dat de icing in alle puntjes van het cc papiertje zit ;) werd heul strak :D

ik moet nog even goede foto's maken, zal ze dan ook hier plaatsen, of een linkje.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

56

Ok dan ga ik het TOCH (miss morgen  :D ) nog een keer proberen bedankt voor de tips!

57

ik heb je cc's even bekeken, en de icing is idd nog te dik.  ik heb trouwens geen spuitmondje oid gebruikt, ik heb de icing per kleur gemaakt in een klein bakje en die zo hups op de cc laten lopen, lepeltje erbij om druppen of een te veel aan icing te voorkomen.
misschien maak ik straks wel ff snel ff foto, gewoon om hier te laten zien! vind het zo;n gaaf effect! thnx dorien ;)

groetjes Tirza     

58

Ja leuk foto's  :D  ben benieuwd. Het is zoveel mooier op deze manier vind ik.

59

jaaaa foto!!!

60

Ik heb het ook maar even uitgeprobeert.
Deze heb ik gemaakt als voorbeeld voor een bruiloft.
Wens was wit/zilver/lila.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJEJYEIF.jpg
volgende keer zorg ik dat het fondant iets vloeibaarder is.

61

MOOIIIIIIIIIIIIIIIII  :thumb:

62

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTWXUL8L.jpg

ik plaats hem straks ook even bij klein&fijn met nog 2 andere foto van 2 losse cc's. vind het wel cool geworden :)

groetjes Tirza     

63

Echt wel kewl :Y
Hoe heb je je cupcakes gebakken? Net als anders (met een plaat erop zodat ze niet zo bol zijn), of heb je er minder in gedaan?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

64

ik heb er minder in gedaan, omdat als ik ze meer vul en dan de plaat erop leg, hij toch nog beetje bol is en iets boven de rand uitkomt of gelijk is aan de rand en nu moest hij er ietsie onder, zodat hij gelijk gevuld werd.

trouwens, ik heb er net eentje open gemaakt, als de RI is opgedroogd is het best lekker, alleen het cc papiertje krijg ik echt niet van de opgedroogde Royal icing af, wat dan weer een nadeel, is, heb het echt moeten afbreken. Ben nu dus nog benieuwder naar de fondantglazuur variant :)

groetjes Tirza     

65

wauwwwwww ook mooi geworden zeg!
ik MOET ook  :lol:

Whoe mooi!!!

Ik ga morgen proberen om petit fours te begieten op deze manier :)

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

67

tipsytaartje schreef:

ik heb er minder in gedaan, omdat als ik ze meer vul en dan de plaat erop leg, hij toch nog beetje bol is en iets boven de rand uitkomt of gelijk is aan de rand en nu moest hij er ietsie onder, zodat hij gelijk gevuld werd.

trouwens, ik heb er net eentje open gemaakt, als de RI is opgedroogd is het best lekker, alleen het cc papiertje krijg ik echt niet van de opgedroogde Royal icing af, wat dan weer een nadeel, is, heb het echt moeten afbreken. Ben nu dus nog benieuwder naar de fondantglazuur variant :)

wat is minder? ik had 1 afgestreken ijsbol per cc gedaan was ongeveer 3/4 maar ze werden erg hoog met een hele punt erop ook een plaat erop gelegd maar misschien komt het ook omdat ik cakemix van honig heb gebruikt. Ik zou ook graag willen weten hoe je die hartjes zo gekregen hebt die liggen er volgens mij niet op maar zitten erin? als je het geheim wilt verklappen  :lol:

68

ik doe het niet met een lepel maar met een spuitzak waar ik een punt vanaf heb geknipt. als het beslag op de bodem ligt is het denk ik  1,5 cm hoog terwijl ik normaal 2 a 2,5 vul. Even experimenteren dus. ik gebruik trouwens cc mix van de webshop.

die hartjes... tsja had toch al royal icing gemaakt... dus heb een stencil gebruikt. Eerst marsepein uitgerold, dan stencil erop leggen, royal icing erover uit smeren met palet mes, stencil eraf trekken, snel een rondje uitsteken en op de cc leggen.
Ik heb de stencils trouwens bij cakesbybien vandaan ;)

groetjes Tirza     

69

tipsytaartje schreef:

ik doe het niet met een lepel maar met een spuitzak waar ik een punt vanaf heb geknipt. als het beslag op de bodem ligt is het denk ik  1,5 cm hoog terwijl ik normaal 2 a 2,5 vul. Even experimenteren dus. ik gebruik trouwens cc mix van de webshop.

die hartjes... tsja had toch al royal icing gemaakt... dus heb een stencil gebruikt. Eerst marsepein uitgerold, dan stencil erop leggen, royal icing erover uit smeren met palet mes, stencil eraf trekken, snel een rondje uitsteken en op de cc leggen.
Ik heb de stencils trouwens bij cakesbybien vandaan ;)

oh ok weer wat geleerd dank je, ik dacht dat je de hartjes uit het marsepein had gestoken en dan losse hartjes daar weer in.

Marianne schreef:

Hoe heb je je cupcakes gebakken? Net als anders (met een plaat erop zodat ze niet zo bol zijn), of heb je er minder in gedaan?

Ik ben even in de war, bakken jullie de CC's met een plaat erop of leggen jullie de plaat erop na het bakken???

Trouwens voor alle dames die foto's geplaatst hebben, geweldig!
Ik ben erg blij met jullie voorbeelden :Y

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja

71

Marianne bedoelt: snijplank oid erop, direct als ze uit de oven komen, zodat ze geen bolling hebben

groetjes Tirza     

72

Handmade by Sonja schreef:
Marianne schreef:

Ik ben even in de war, bakken jullie de CC's met een plaat erop of leggen jullie de plaat erop na het bakken???

Trouwens voor alle dames die foto's geplaatst hebben, geweldig!
Ik ben erg blij met jullie voorbeelden :Y

Nee, een plaat erop na het bakken dan koelen ze geplet af zeg maar

73

OEPS tegelijk  :lol:

74

ik heb ze gevuld met vloeibare fondant, dat wordt ook hard dus denk ook dat de papiertjes blijven plakken ja :s

OK, het is duidelijk, bedankt beide!
Ben nu voor het eerst de stroopwafelmix aan het proberen in een hartvorm, geen CC's.
Maar ik ga ze zeker binnenkort proberen!

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja