Re: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
daar issie dan , het is niet de beste foto maar toch...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
Ziet er erggg goed uit.
Ik ga dit weekend ook maar aan de slag met jullie tips.
:jheyyyy applaus voor jufdorien! hihi
Zien dr top uit
uhm dus jij hebt royal icing gebruikt en deze met kleurstof gekleurd?
Hoe hard zijn ze geworden (al geproefd) of breek je net niet je tanden haha... of valt de hardheid wel mee??
thank you!, thank you!
Ze smaakten heerlijk! de buitenste laag was hard en daar binnenin een beetje brossig, je breekt er je tanden niet op hoor.
ik vond het lekkerder smaken dan alleen fondant, en de cakejes drogen niet uit van de bovenkant, het sluit helemaal af.
je moet wel opletten trouwens dat je bakje niet overloopt, de icing had ik redelijk dun gemaakt dus als je te veel giet....
Mooi hoor, Dorien, echt een heel geslaagde poging! Erg uitnodigend om het ook eens te proberen
Poepie sjiek Dorien!! Ik denk dat er veel dames dit uit zullen gaan proberen.. ik vind het er erg mooi uitzien en weer eens wat anders dan anders...
En ik heb nog een emmeltje schenk fondant.. eens kijken wat ik daar mee kan.. heb ook nog ergens een zak icing dus het zou wel eens snel kunnen gaan worden (*Bommeltje kan weer eens niet wachten op een opdrachtje cupcakejes*)
Jufdorien: je cupcakes zien er supermooi en lekker uit!! Ik ga dat ook eens met vloeibare eiwitglazuur proberen..:P
Ooooh......... Ik vind ze echt geweldig! Ik heb de site ook meteen bij mijn favorieten gezet, prachtige taarten en cakejes weer om me aan blind te staren....
*)
Ik ga het ook eens proberen. Ik denk zelf dat ze de cakejes niet 3/4 hebben gebuld maar tot de helft. Want ookal is het cakejes perfect plat, als het tot het randje van het papiertje komt kun je hem niet vullen met fondant.. (en als ze eenmaal tot de rand komen kun je er ook moeilijk cake uithalen/afsnijden zonder dat de hele papiertjes loslaten.. denk ik)
Maar leuk zeg.. en een geweldige site!
Mooi gedaan hoor!
Zo te zien waren je cakejes gewoon bol aan de bovenkant? De randen kwamen alleen niet boven het papiertje uit neem ik aan? Of heb je nog wat cake weggesneden?
Ik ga het proberen door de bakjes maar voor 1/2 te vullen denk ik.. Misschien is dat nog makkelijker?
Echt mooi!
er zat een klein bolletje op de bovenkant ja, ik heb niets weggesneden maar de randen waren nog wel een beetje vrij waardoor ik de icing er in kon laten lopen.
er zat een klein bolletje op de bovenkant ja, ik heb niets weggesneden maar de randen waren nog wel een beetje vrij waardoor ik de icing er in kon laten lopen.
Ja precies, want als de cake boven de randen is gestegen dan kun je het niet meer tot beneden de papierenrand wegsnijden, dus daar moet je dan wel op letten..
Ben benieuwd of het me ook lukt!
Ik heb ze donderdag ook gemaakt (ehhh vergeten foto's te maken )
Inderdaad.. mijn eerste sessie cakejes waren te hoog..
Tevens raad ik jullie wel even aan om het topic in de "Babbel" te lezen, je moet wel oppassen met je vloeibare fondant in de magnetron ongelukje zit in klein hoekje..
Ik heb overigens de helft van de cakejes overgoten met vloeibare caramel creme.. dat gaf het zelfde effect
Ik heb vloeibare fondant (uit een emmertje) dat je moet verdunnen met water om bijv. koekjes te versieren. Deze fondant wil ik ook gebruiken om volgend weekend deze cakejes te maken maar......
Kun je dit dan ook invriezen?
nee niet verdunnen.. gewoon even (echt seconden) verwarmen in magnetron of pannetje..
Ik denk dat je ze wel kunt invriezen.. het laagje fondant wordt hard en is dan precies het zelfde als van zo'n Glace.. zo'n roze koek..
Zorg alleen wel dat ze dan erg goed afgesloten in de vriezer gaan en al goed afgekoeld zodat er geen condens ontstaat.. anders word volgens mij het fondant weer zacht.
Kun je dan ook gewone fondant in de magnetron smelten?
lijkt me wel.. maar dan zou ik er wel een ietsiepietsie water bij doen..
Porbeer het eens uit
lijkt me wel.. maar dan zou ik er wel een ietsiepietsie water bij doen..
Porbeer het eens uit
Ja ik ga het eens proberen. Het moet dan uiteindelijk wel hard worden (stevig iig) want anders zakt de normalen fonmdant/marsepeine decoratie er in weg, of wordt het klef..
Ik ga het eens testen van het weekend..
Sjieke cupcakes, leuke site, heb hem meteen bij favorieten gezet
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??