1

Onderwerp: het begin is er, ik heb een domeinnaam vastgelegd voor de website

ik heet met mijn meisjesnaam Soetendaal, dus leek me Soet & Zo erg passen. was ngo vrij. ik ga nu op zoek naar een website maker. ik was begonnen met vista print, maar dan heet je www.soetenzo.vpweb.nl. ik wil zonder het vpweb. dus moet het anders.
ik droom ervan ooit een winkel met een grote cupcake op de voorpui en Soet & Zo op het raam geschreven.... voorlopig blijven dromen.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2

Re: het begin is er, ik heb een domeinnaam vastgelegd voor de website

Mijn vriend maakt zelf website's:)
Hij is nu ook druk met mijn site bezig!!

Hij zegt dat je bijvoorbeeld een site kan maken op http://www.wix.com,daar is het relatief makkelijk om een professioneel ogende site te maken.

ik begrijp dat je www.soetenzo.nl hebt vastgelegd, dan moet je even bij de hostingprovider kijken hoe je die door kan linken aan je wix of je vpweb site.

had je de domeinnaam nog niet vastgelegd, dan is het makkelijk om bij www.transip.nl de domeinnaam vast te leggen en die hebben goedkope doorlink abonnementjes.

in het kort, je legt dus een naam vast en die kan je vastknopen aan de site die je bij wix.com maakt of bij de site die je bijvoorbeeld bij vpweb.nl gemaakt heb.

zo geef je dus je site met een niet zo'n mooie naam, toch een mooie naam.

3

Leuke naam, maar hij lijkt wel heel erg veel op die van Marije: Zoet & Zo :/. Zou ik in haar plaats niet heel erg blij mee zijn...

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

4

ik vind het een hele leuk naam
en ja op elkaar lijken doen ze maar zoveel mensen zoveel namen
en zo lang ze geen buren zijn kan het toch geen kwaad

groetjes
dorinda

Sigrid schreef:

Leuke naam, maar hij lijkt wel heel erg veel op die van Marije: Zoet & Zo :/. Zou ik in haar plaats niet heel erg blij mee zijn...

Ben het daar toch wel mee eens, maar wie weet hebben de dames er al wel contact over gehad? trouwens....als ik beide dames/namen niet zou kennen en zou googlen op zoet en zo zou ik het alleen met een Z proberen, niet met een S.

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

6

Domeinnaam topics horen in het WWW :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

"Soet en zo" bestaat wel zonder de & teken....zou toch maar eens informeren of je daar geen problemen mee kan krijgen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8 Laatst bewerkt door elly (31-01-2010 15:11)

Sigrid schreef:

ik had voordag ik een domeinnaam koos eerst www.'s ingetoetst.
www.zoetenzo.nl kent hij niet en www.zoetenzo.com is idd al bezet maar heeft een andere bedoeling met haar site.
soetenzo past bij mij en .nl was nog vrij dus kon ik hem gebruiken.
ik ga alleen maar een site maken waar ik mijn taarten op show, verder geen commerciele bedoelingen mee. dit mag toch gewoon?

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

9

maar in je opeinig zeg je dat je droomt van een winkel met Soet&zo op de ruit, nou die winkel bestaat dus al maar dan met een Z.
Ben je dan altijd alleen maar van plan om foto's erop te zetten of komen er dan later toch ook prijzen bij. Ik zou Marije even mailen ik zou het namelijk echt erg vinden als een naam maar

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

10

Ik ben het met Mariska eens! Er is al een winkel met de naam alleen 1 letter verschil de Z. Marije geeft met haar site duidelijk wat haar doel is en dat is ook taarten.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

11

elly schreef:
Sigrid schreef:

ik had voordag ik een domeinnaam koos eerst www.'s ingetoetst.
www.zoetenzo.nl kent hij niet en www.zoetenzo.com is idd al bezet maar heeft een andere bedoeling met haar site.
soetenzo past bij mij en .nl was nog vrij dus kon ik hem gebruiken.
ik ga alleen maar een site maken waar ik mijn taarten op show, verder geen commerciele bedoelingen mee. dit mag toch gewoon?

Tja, het mag natuurlijk wel, maar net als Maris schrijft: in de opening van je topic schrijf je dat je droomt over een winkel met Soet & Zo op de ruit. Dat klinkt toch alsof je in de toekomst van plan bent om meer te doen als alleen je taarten laten zien (daarvoor zou je ook alleen een mijnalbum account kunnen maken met de naam Soet&Zo). Natuurlijk is dat op dit moment misschien alleen nog dromen en wie weet komt het er wel nooit van, maar als je wel verder gaat vind je het dan zelf leuk dat jij een naam hebt die zoveel op die van een ander lijkt?

Voor ons was het destijds de reden om een andere naam te kiezen: wij hadden suikertantes.nl geregistreerd (was nog vrij) en kwamen er toen achter dat er al een suikertante.nl is. Wij hebben toen direct een andere naam bedacht juist omdat we geen naamsverwarring wilden. Het lijkt me sowieso wel zo netjes naar Marije toe dat je hierover even contact met haar opneemt (maar misschien heb je dat allang gedaan?).

Maar goed, het mag inderdaad...maar of je het moet willen is (in ieder geval wat mij betreft) wat anders :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!