1

Onderwerp: voorstellen

Tja hier ben ik dan .

De roep naam is Rene en zoals je aan de naam kan zien ben ik een man (van 48) .
Tot nu toe heb ik nog niet veel gebakken op taart gebied dan paar appeltaartjes en een taart van Doerie Greenspan .
Wel een aantal broden gebakken is overigens ook leuk om te doen !

Wat willen jullie nog meer weten ?

Ben geintresseerd in edelstenen (edelsteenkunde/gemmologie) maar zeg er wel bij dat ik niet geloof  in geneeskrachtige toestanden daarvan .

Wat wil ik : wat leren op taartgebied zoals  icing/frosting maskeren en weet ik veel wat voor kreten ik allemaal ben tegen gekomen en het maken hiervan . (dus wil eigenlijk alles zelf doen )

vraagje:
Geloof dat er niet al te veel mannen in dit forum zit of zit ik er helemaal naast ?? :-)

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

2

Re: voorstellen

O wat leuk een man!!

Van harte welkom op dit beregezellige forum!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Re: voorstellen

hoi Rene,

nou we hebben nog minstens drie mannen hoor!

Leuk dat je ook aan het decoreren slaat.
De meeste vragen staan onder FAQ eb met de how-to kom je ook een heel eind.
verder kun  je natuurlijk al je vragen(en recepten en tips) hier kwijt.

mocht je toch ondanks alles een workshopje nodig hebben, dan geef ik workshops gebaseerd op de amerikaanse Wilton methode en werk ik met amerikaanse botercreme(wat ze daar dus icing noemen).
kijk voor de details op bijzonderlekkers.nl.


groet en welkom bij de club!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Re: voorstellen

Dus als ik het goed begrijp zijn er buiten mij nog 2.

Vreemd eigenlijk geloof dat het aller grootste aandeel in de banketwereld mannen zijn en hier zijn er praktisch alleen vrouwen ?

Mannnen verenig U  ;-)

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

5

Re: voorstellen

Hoi Rene, ook van mij van harte welkom hier! Mijn man (Julio) doet eigenlijk ook alles mee met mij, kan werkelijk heel veel en daar ben ik natuurlijk behalve heel blij ook wel behoorlijk trots op ;) maar op het forum komt hij verder niet, hij hoort al zoveel van mij zegt ie dan ;) :-D Tja, er zijn natuurlijk gradaties in de verslaving :-D

Veel sukses, hoop dat je hier veel kunt leren en dat je het heel leuk hebt met de taarten maken!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Re: voorstellen

Welkom hier!
Ook mijn man doet veel met mij mee. Hij helpt mij ook weleens ergens mee als ik het niet weet/kan.
Ik zal jullie een geheimpje verklappen: mijn man is bakker, zowel broodbakker als banketbakker. Hij is ook kok. Hij heeft voor al deze vaardigheden zijn diploma's.
Hij heeft jaren en jaren als broodbakker gewerkt omdat hij "niet van dat banketgetrut" hield. Maar ja toen was hij jong :lol: hahaha.
Tot wij papa en mama werden en ik zelf verjaardagstaarten begon te maken. Hij heeft me heel veel geleerd en nu kan ik ook zelf (alleen dus) taarten maken hoor, maar we doen veel samen. Want het "banketgetrut" voor de verjaardagstaart van onze dochter, ja dat vindt hij w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: voorstellen

Hai Rene,

Nou wel stoer hoor dat je je durft te mengen in inderdaad dit overwegend vrouwen forum! Maar laat je je er vooral niet door tegenhouden, dat zou jammer wezen.

Ik heb ook even op je site gekeken ivm interesse in edelstenen. Is het alleen een hobby?
Ik ben namelijk geoloog, hoewel niet praktiserend (huisvrouw nu dus!) en heb van kinds af aan ook een interessen gehad in mineralen/edelstenen en ook wel fossielen.
Ik ben dus uiteindelijk ook afgestudeerd in de Petrologie en heb nog een poging gedaan tot proefschrift in de Fluid Inclusions tak van de petrologie, maar nooit afgeschreven.
Wat ik maar wilde zeggen: grappig dat we dan de twee interesses delen!

Brood bakken is inderdaad ook leuk en de lucht die dan je huis vult is helemaal geweldig, eigenlijk nog lekkerder dan taart!

Hoop wat in de show-off te zien binnenkort???

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

Re: voorstellen

Hallo daar Rene!

Welkom en ik zou zo zeggen: laat maar eens zien wat jullie mannen allemaal kunnen! ;)

Succes en vooral: veel plezier!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

9

Re: voorstellen

Hoi Rene,
Welkom hier op het forum. Je hebt gelijk dat mannen voornamelijk in de professionele kant zitten. Ik heb daar niet zo een twee drie een goede reden voor. Ik heb een baan voor 2 dagen en run daarnaast ons gezinnetje (uiteraard samen met mijn man, maar die werkt fulltime). Heb nooit geen diploma's gehaald voor banketbakker en daarom doe ik het nu maar als hobby. Ik zie het nu niet zitten om nog eens te gaan studeren om het als beroep te gaan doen. Hobbi

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl