Onderwerp: letters mooi uit tappits krijgen?
Wie kan het me stap voor stap goed uitleggen?
Ik doe het met fondant met wat tylose, maar krijg ze er met geen mogelijkheid goed/heel uit.
Vertel!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » letters mooi uit tappits krijgen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie kan het me stap voor stap goed uitleggen?
Ik doe het met fondant met wat tylose, maar krijg ze er met geen mogelijkheid goed/heel uit.
Vertel!!!
heb je de zoekfunctie al gebruikt?? Je bent namelijk niet de eerste die hier een vraag over stelt....
oh *schaam* nee..sorry
Ik leg er een stukje huishoudfolie tussen. Zitten de letters niet in de tapit en werkt super.
gumpaste ipv gewone fondant
inderdaad gumpaste of dun fondant/marsepein en dan met plastic folie ertussen...gaat super
Ik gebruik ook huishoudfolie; marsepein/fondant dun uitrollen, folie erop,tappit erop , goed aandrukken, beetje heen en weer schuiven tegen evt. "rafels" en je hebt een mooie letter.
http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb13jE
dit is een handig filmpje. ik hoop dat je iets aan hebt.
gr's
Hiba
Ik leg ze altijd even kort in de vriezer. Als je dan met de tappit op de tafel tikt komen ze er, bij mij althans, prima uit.
Ik rol fondant dun uit en laat dat even aandrogen.. of te wel rusten..
ze floepen er tegenwoordig zo uit!, en nog geen tappit gebroken
Dun uitrollen net als Bommeltje zegt even laten drogen tot het droog aanvoelt en je haalt ze er zo uit.
Ik doe het net als bommeltje en kicsi...........geen problemen meer, mooie strakke letters!
Ik gebruik ook huishoudfolie en heb nooit meer problemen.
Heel dun uitrollen (totdat je er bijna doorheen kan kijken), huishoudfolie erover en de tappit goed aandrukken!
Werkt perfect. Ik deed het in het begin ook zonder en dan in de vriezer, werkt op zich ook goed maar ik vond het te lang duren. Voor ik de tekt op mijn taart had.
Met de huishoudfolie ben je in een mum van tijd klaar!
Hier net als Bommeltje, Kicsi en Karin09.
Erg dun uitrollen, even de tijd nemen om aan te laten drogen, en dan gaat het prima!
Dames, ik ben nog een leek...en ben bezig met m'n 1e taart. Een diego taart voor m'n zoontje die zondag 4 wordt.
Ik was dus voor het eerst bezig met de letters...dacht dat ik gek werd, maar dankzij de huishoudfolie tip ging het super en snel!
Bedankt!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » letters mooi uit tappits krijgen?