1 Laatst bewerkt door Krullebol (31-01-2010 11:56)

Onderwerp: Welke hoeveelheden minitaartjes?

Hoi allemaal,

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen de hoeveelheden voor mijn eerste minitaartjes [10cm hoge PME bakvorm 10 en 15 cm doorsnee -4 en 6 inch-].
Ik heb de biscuitmix, botercreme mix en gele room en tiramisu mix gekocht. Enkel op de gele room staat een gebruiksaanwijzing [gekocht via Maakjetaart, weet niet of die anders is dan van deze webshop?]
Tot slot vroeg ik me af hoeveel marsepein ik nodig heb voor de taartjes [die van 15 ben ik tegengekomen in de tabel maar die van 10 niet]

Bedankt alvast en sorry als ik niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is..

Update 31-1: nieuwe vraag onderaan!

2

Re: Welke hoeveelheden minitaartjes?

1 ei met 66 gram mix voor je 10 cm.
2 eieren met 132 gram mix voor je 15 cm.
gele room gewoon aanmaken met 100 gram poeder (wat je over hebt lekker opeten, of tussen een wit kadetje doen)
botercrememix ook gewoon aanmaken zoals op de verpakking, dus met 100 gram.
als je over hebt, dan in de vriezer doen.

3

Je bent een engel, thanks!

4

Ja, daar ben ik weer..
Hoe lang moeten de bakvormen in de oven? En op hoeveel graden? [oven gaat vanaf 150 graden en verspringt dan telkens 25 graden].

En tot slot wil ik nog graag weten hoeveel marsepein ik hier voor nodig heb.

Misschien niet zo handig dat ik begin met afwijkende hoogtes en diameters..

5

Ik heb zaterdag een 12 cm doorsnede gemaakt op 175 graden in zo'n 25 min. Ik denk dat ik met 200 gr marsepein heb geredt.

6

Foto

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl

7

Dan moet er wel wat te showen zijn..

Taartje was goed gelukt [10cm breed/hoog. 10 min. op 175 en 8 op 150].

Gele room van de mix vond ik niet zo lekker. Botercreme mislukte omdat ik te weinig boter had [en het probeerde te redden met halvarine. Niet dus haha]

Marsepein van de ikea gemarteld. Pakte niet goed.
Wel leuk kunnen marmeren, leg het op het taartje: breekt in tig stukjes en glijd eraf...
B. heeft het toen platgerold en wilde een poging wagen. Ging er goed op, maar brak wederom. Taartje uiteindelijk weggegooid :(

Volgende keer zelf gekochte marsepein gebruiken. De overige 500 gram ikea marsepein ga ik denk ik maar gebruiken voor cupcakes. Denk dat dat het meest veilig is.

8

De marsepein van de Ikea is wat te korrelig van structuur, die van de webshob is veel fijner van structuur en breekt / brokkelt daardoor niet (nauwelijks).
Voor CC zal het misschien beter lukken, succes :thumb:

9

I know. ik was al gewaarschuwd [heb uitgebreid research gedaan haha]. Ik had het gekregen dus vond het zo onaardig om niet te gebruiken. Daarbij las ik dat het sommige mensen wel gelukt was dus toch maar geprobeerd.
Hopelijk lukt het met cc's zo zonde om weg te gooien en een echte frutselaar ben ik ook niet.