Onderwerp: Het Venetiaans Masker (speciaal voor Joyce 1984)
Met dit masker heb ik meegedaan aan de 3D wedstrijd op de DCE.
Dit idee had ik al een tijd in mijn hoofd zitten en nu deed de gelegenheid zich voor om het uit te voeren. Ik kwam er wel gauw achter dat ik het mijzelf erg moeilijk had gemaakt. Met de verentooi kwam ik er achter dat het makkelijker te bedenken is dan uit te voeren. Hoe doe je het met het vervoer, de blaadjes waren super dun en zo breekbaar als glas. En ook de sjaal was een moeilijk project, want dan heb je toch echt te maken met de zwaartekracht.
Hij is er dan toch gekomen, ik was niet tevreden over de achterkant van de veren, omdat ik eerst iets anders in mijn hoofd had, wat dus niet ging. Ik had de icing er te dik op gesmeerd en niet gladgemaakt, wel meegekleurd met de airbrush. Dit wilde ik nog 's avonds laat met wat veren aan de achterkant verdoezelen, maar mijn man zei: "het is goed zo". (Ik luister eigenlijk nooit naar zijn adviezen en nu wel). Dat werd mijn creatie dus fataal, een van de juryleden heeft gezien welke taarten ik heb neergezet (wat eigenlijk niet hoort). En doordat mijn andere taart als vergelijkings materiaal werd gehouden, was dus het vonnis van "je kan veel beter"
. Inderdaad daar had hij gelijk in, maar ook vond hij de sjaal rommelig, en daar ben ik het dus niet mee eens, een sjaal hoort gedrapeerd te zijn dus rommelig (het is een man he
)
Ik weet dat de 300 blaadjes die ik heb gemaakt en gedust zonder rafels waren evenals de versieringen in het gezicht.
Al met al was ik er zelf tevreden over, behalve hoe de veren (blaadjes) met de icing
waren vastgezet.
Dit masker komt bij Petra in de nieuwe winkel te staan.
De foto is van de krant de Limburger
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline