1

Onderwerp: marsefond met MMF?

hey iedereen,
Ik begin straks aan men tweede taart :)
Ik wou deze keer marsefond maken, aangezien de MMF iets te zoet bevonden werd.
Hoe doe je dat juist, want vind het niet terug bij de recepten..
Gewoon MMF maken en stukjes marsepein door kneden?  Ik las ook iets van een percentage dat je marsepein moet zijn, hoe zie je dit en hoeveel moet het best zijn?

Blijft de marsefond dan nog altijd wit?

En dan nog een laatste vraagje :) Kan je bij MMF gewoon gesmolten chocolade toevoegen?  had het hier ergens gelezen maar mij lijkt het dat de chocolade nadien in de koelkast hard wordt en dat je dan stukjes gaat hebben.. niet?

2

Re: marsefond met MMF?

precies weinig reactie??

misschien een antwoord op dit vraagje:  is de rolfondant van de webshop minder zoet en taai dan MMF die je zelf maakt?   want niemand is hier thuis echt zot van de MMF.. misschien dat de rolfondant beter gevonden wordt.
Rolt dit ook goed uit?

3

Re: marsefond met MMF?

Ik zag vandaag pas dat je nog geen reactie had gehad, en misschien een beetje laat maar bij deze:

Als ik marsefond maak doe ik dit altijd met marsepein en mmf. Ik kneed wel altijd de marsepein dezelfde dag nog door de zelfgemaakte mmf, omdat ik anders klontjes krijg van de mmf in het geheel. De mmf is namelijk nog lekker soepel als je het net hebt gemaakt. De verhouding is bij mij altijd half om half.
Bijna al mijn taarten bekleed ik met marsefond.

Ik heb zelf nog nooit chocolade door de mmf gedaan, en ik zou je helaas niet kunnen vertellen hoe dit uitpakt.
Succes!
 
Groetjes Angelique

4

Re: marsefond met MMF?

ik kan je zeggen hoe het uitpakt :) heb het tegen beter weten in geprobeert vorig weekend..

Ni zo goe :)  het is wel lekker maar het wordt heel erg taai. 

Iemand die me kan zeggen of de rolfondant uit de webshop minder zoet is dan MMF?  En is die ook lekker dan?  Naar wat smaakt het?