1

Onderwerp: Voor hoeveel personen/Hoe groot de taart.

Nu ga ik waarschijnlijk een hele blonde taart vraag stellen maar ik stel hem toch..

Man-lief heeft vandaag een taart mee naar het werk voor zijn verjaardag. Het is een ronde taart van 28 cm. Hij mailt me net dat er echt maar 12 stukjes uit zijn gegaan.

Wat is jullie ervaring. Ik ging er vanuit dat er 16 stukken uit zouden gaan. In de tabellen staat zelfs dat er 21 stukjes uitgaan. Dat aantal verbaast met ook erg want hoe snij je die taart dan.

Nou ik wacht af op reactie want als er uit een taart van 22 cm 12 stukjes gaan en uit een taart van 28 cm ook dan ben ik de weg een beetje kwijt.

Groet,

Karin.

Re: Voor hoeveel personen/Hoe groot de taart.

http://www.taartvantirs.nl/garbage/88/886007/big_12209944_0_300-225.jpg

je man heeft echt vreselijk grote stukken gesneden en mijn ervaring is dat veel mensen die grote stukken niet eens op kunnen. 
Dit staat op mijn site:

Vanaf de buitenste rand ga je 5 cm naar binnen en je snijdt daar een cirkel. De kring die dan is ontstaan, snij je in stukjes van ongeveer 5 bij 5 centimeter. De kring snij je op en dan ga je over op de rest van de taart. Mocht het stuk nog steeds vrij grott zijn, kun je nog eens een cirkel 5 cm naar binnen snijden, of zoals op het plaatje, snij je het cirkeltje in stukjes.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

12 stukken??? Dan is er wel erg groot gesneden hoor! Bij mij gaan er uit zo'n taart zeker 20 stukken! We hebben zelfs eens met zijn 15en van een klein 15 cm taartje gegeten...

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

4

echt mannen weer 'veul is lekker'. :lol:

5

Dan hebben ze flinke maaltijden gesneden :S Vergelijkbaar met stukken taart van min. 7x7cm.  Weet niet hoe hoog je taart was?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

De taart was zeker 6 cm hoog, maar wel met de light vullingen dulche de leche en slagroom met stukjes fudge, hahahahahahahha.
Die mannen hebben zichzelf weer goed bedeeld.

Bedankt voor de oplossing. Soms denk je gewoon te moeilijk.

7

ik snij zelf 28 cm taarten meestal ook in 12 stukken maar met taartverdelers (die plastic dingen) kan je zelfs 14 stukken uit een 20 cm taart halen

12 stukken uit een 28 cm taart is best weinig. Achteraf had man-lief verkeerd geteld en waren het er 16.
Net een taart van 22 cm in, jawel 13 stukken gesneden. Heb ik toch weer wat geleerd vandaag.
Nu wachten op de visite...... En morgen richting Limburg en dan gewoon even aan de vlaaien. Wat is het leven toch slecht.;)

9

Ik had dit weekend ook een taart gemaakt van 20 en ik kreeg de fotoos te zien van het partijtje en ik verbaasde me ook hoe groot dat de stukken waren gesneden.

10

Misschien ten overvloede ;), maar waarschijnlijk heeft ie dus gewoon vanaf het midden tot de rand aan toe punten gesneden; dan valt het inderdaad niet mee om er meer uit te snijden, dan worden het zulke lange dunne fliebers... Zoals het schema van Pooh al laat zien: gewoon eerste een rondje eruit snijden! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>