1

Onderwerp: hoe en wat???

hallo allemaal

ben hier helemaal nieuw en wil binnenkort mijn eerste taart gaan bakken. Heb inmiddels al wat recepten van de site gehaald en heb ooit wel eens een workshop gevolgd. Erg leuk maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Hoeveel marsepein moet ik bijvoorbeeld kopen voor een taart met 24 cm doorsnee (wil een kitty taart maken met platte 'opdruk' en wat is nou echte aanrader als vulling (1 of 2 vullingen?)

Kortom, alle tips zijn welkom!!!!!

2

Re: hoe en wat???

Als je op tabellen klikt links kun je zien wat de +_ hoeveelheid is die je nodig hebt voor een taart van 24 cm. Ik geloof dat ze zo'n halve kilo rekenen.
ik vind 2 vulling altijd het lekkerste omdat je anders zo'n hap droge biscuit hebt, ik doe meestal een fruitlaag en een slagroom/botercrememix laag

succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

Voor je begin lees de FAQ hier links.  Of probeer de zoek functie en zoek op beginner.... daar zitten ook veeeeel tips tussen.

4 Laatst bewerkt door Sixy (28-01-2010 07:35)

Gemiddeld wordt er ongeveer gerekend naar het aantal eieren.
Gebruik je 3 eieren dan zou 3 ons marsepein genoeg moeten zijn om dat taartje te bekleden.
Gebruik je 5 eieren dan zou 5 ons moeten voldoen.
Ben je echt pas begonnen neem dan wat ruimer dan kan je wat dikker uitrollen en heb je minder ruzie om zo'n taart te bekleden.

Succes met bekleden !

Zoek je nog meer tips en trics.
Als je je aanmeld op mijn taarten hyves www.bakingdreamcakes.hyves.nl
dan kan je genieten van verschikkelijk veel how to's, filmpjes en tips

Je bent welkom !!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/