1

Onderwerp: taart komt niet omhoog

mijn taart van 20 bij 20 komt niet omhoog ik gebruik gewoon de standaard biscutmix en de hoeveel hedden 4 eireen 26 gram water en 264 gram mix 8 tot 10 min mixen hoogste stand en dan 2 mmin op de laagte stand wat doe ik fout

iemand advies

groet diantha

Re: taart komt niet omhoog

ik gebruik bij 20x20 400 gram mix 40 gram water en 6 eieren

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

nu is tie weer niet gaar na 30 min en hij zakt gelijk in bij de vorige voor het eerst in 2 maanden

4

heb je een oventhermometer om de temp van je oven te controleren?

5

hij staat op 175 graden dat klopt want dat heb ik al gecontroleerd begin nu voor de vierdde keer word een dure bestelling zo haha niks aan te doen hebben de kids morgen weer wat te versieren

6

30 min. is een beetje kort vind ik.
Ik gebruik 5 eieren, 330 gr. mix, 33 ml water. 8 + 2 mixen.
Heteluchtoven 160 gr. zonder voorverwarmen. Na 35 min. prikken en voelen.
Meestal nog 5 min. er bij. Dus totaal 40 min.
Bij vierkante bakvormen helpt het echt om de bake even stripes van Wilton te gebruiken. Het kapsel komt dan in de hoeken ook heel mooi omhoog en je krijgt geen bult.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

die hen ik niet in huis nog dus gebruik handoek die koud is en nat

ook ik bak op 160 graden en 40 min

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

het word gewoon niks echt verveelend want zo kann ik mijn bestelling niet maken

10

Boska schreef:

Bij vierkante bakvormen helpt het echt om de bake even stripes van Wilton te gebruiken. Het kapsel komt dan in de hoeken ook heel mooi omhoog en je krijgt geen bult.

Boska, hoe werken die bake even stripes van wilton? Ik heb dat 'probleem' ook als ik vierkante vormen gebruik. Nu bak ik 2x een kapsel, omdat ie in de hoeken te laag blijft.

Groetjes, Ilse

11

Ilse161080 schreef:
Boska schreef:

Boska, hoe werken die bake even stripes van wilton? Ik heb dat 'probleem' ook als ik vierkante vormen gebruik. Nu bak ik 2x een kapsel, omdat ie in de hoeken te laag blijft.

Ik leg de strips in het water als ik alles klaar zet. Als ik het bakblik heb ingevet en de mixer de laatste 2 min. draait doe ik de strip (niet druipend, maar wel goed nat) om het bakblik. Bij werkt het prima. De hoeken komen mooi omhoog.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

ik had er echt nog nooit van gehoord. ik neem aan dat de gebruiksaanwijzing voor zich spreekt? misschien toch maar een keer meebestellen, want dat scheelt ook in kosten. Werkt ie dan ook voor ronde taarten? En kan je hem hergebruiken?
Sorry voor alle vragen.
liefs ilse

Groetjes, Ilse