1

Onderwerp: Kleuren

Ik voel me een beetje een oen dat ik dit zo op het forum moet gooien, maar ik heb nog niet bepaald veel ervaring met kleuren...

Ik zag laatst een recept voor macarons (op de site van Bakerella; klinkt heerlijk!) en die wilde ik nu gaan maken. In dat recept staat dat je kleurstofpoeder moet gebruiken.
Nu vroeg ik me af of dat ook met vloeibare kleurstof zou gaan? Of beter met een gel? Of toch echt die poeder?

En als ik die poeder zou kopen, kan ik daarmee dan daarna ook mijn rolfondant kleuren; als ik er dan bijvoorbeeld eerst een verf van maak met alcohol?

Wat denken jullie? Ik heb eerlijk waar echt geen idee wat ik moet denken en doen; alle tips zijn welkom.

Alvast hartstikke bedankt!

2

Re: Kleuren

Mij lijkt dat poeder niet zo goed mengt met fondant/marsepein als dat een gel dat doet, ook al maak je er verf van. Wordt het dan niet heel plakkerig vraag ik me af.

Ik heb ze zelf nog nooit gemaakt, maar ik denk dat je er best gel voor kunt gebruiken. Vloeibare kleurstof weet ik niet, heb het nog nooit gebruikt en weet dus niet hoeveel je ervan nodig hebt en hoe nat het dan dus wordt.

En anders.... gewoon proberen!

Groetjes Sharon.

3

ik heb 2 poeders van de toko, rood en groen, en werkt prima om marsepein mee te kleuren (zonder te verdunnen oid, gewoon in poedervorm erdoor). je hebt er alleen meer van nodig dan van de gel
de andere vragen heb ik geen antwoord op...

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

4

Ik zou voor deze recept gewoon bij een toko kijken voor goedkoop poeder kleurstoffen.. ik heb ze gekocht voor geen euro en vrij grote potten.. wat je idd net als redrose18 al zei kan gebruiken voor je marsepein. 
Ik ben bang als jij vloeibaar kleurstof gebruik dat je beslag iets te nat wordt.  En met gel dat et erg snel kleurt. 
Oh en de poeder kleurstoffen zijn helemaal hitte bestendig.. met rainbow cc's kwam de kleuren niet zo mooi uit met gels.. maar met de poeders was et geweldig.

5

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips, ik ga denk eens kijken of ik ergens een toko kan vinden. Ik woon in Belgi

6

hier heb ik ze weg ---> http://www.amazingoriental.com/

7

Ontzettend bedankt; ik weet gelijk weer wat doen als ik van de trein stap morgen, hihi!

8

Ik heb het geprobeerd met de vloeibare kleurstoffen van de toko en d

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

9

en? hadden ze poeder kleurstoffen bij de toko?

10

Wegens omstandigheden ben ik vandaag dan toch niet naar Nederland gegaan;
ik zal dus volgende week moeten afwachten. Maar ik laat het zeker weten!

11

Veerle, dit gaat ook super met kleurgel.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

12

Bedankt voor de tip Belluna; dat moet ik volgende keer eens proberen!