1

Onderwerp: (boter) creme vraag

Hallo dames,

Ik heb nu al een aantal keren botercreme gemaakt 1 op 1 om af te smeren, en gisteren ook een vanille creme gemaakt van een recept op een website
met 200 gram boter en 175 gram poedersuiker en 10 ml melk en vanille aroma(deze had ik bij de boerenbond gekocht) buttervanille (lekker van smaak), maar dat terzijde nu heb ik iedere keer hoelang ik ook mix 10 minuten of 15 minuten dat ik van die korreltjes erin heb natuurlijk van de poedersuiker nu is mijn vraag hebben jullie dat ook of doe ik toch iets verkeerds.

En o ja kan ik de cremesoorten ongeacht welke misschien ook maken met minder poedersuiker maken of heeft de poedersuiker een essentieel doel. Ik vindt het namelijk ook vaak te zoet.
groetjes pluto

2

Re: (boter) creme vraag

Over het te zoet staat ook op de verpakking dat je 10% minder suiker kunt gebruiken.
En over de korreltjes: moet je eerst door de zeef halen?

Succes

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

teiget dat is met de mix met 1 op 1 is dat wel anders maar volgens mij zou dat wel moeten kunnen en wat betreft die klontjes zeef je het wel van te voren pluto?

4

hoi dames,

Ik eerlijk gezegd nog nooit geen botercrememix gebruikt, maak eigenlijk altijd botercreme 1 op 1 voor af te smeren. Het zijn geen klontjes, maar zo licht zandachtig gevoel tussen de tandjes, net of de suiker zich niet oplost, en nee ik zeef het niet dat wist ik niet dat je het moest zeven ben nog maar een beginner, maar nu ik dat weet doe ik dat volgende keer maar even. Zo zie je maar alweer wat geleerd.

eventueel suikerbakkerspoeder gebruiken. dat is nog fijner dan de gangbare poedersuiker uit de supermarkt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

pluto schreef:

hoi dames,

Ik eerlijk gezegd nog nooit geen botercrememix gebruikt, maak eigenlijk altijd botercreme 1 op 1 voor af te smeren. Het zijn geen klontjes, maar zo licht zandachtig gevoel tussen de tandjes, net of de suiker zich niet oplost, en nee ik zeef het niet dat wist ik niet dat je het moest zeven ben nog maar een beginner, maar nu ik dat weet doe ik dat volgende keer maar even. Zo zie je maar alweer wat geleerd.

Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat zandachtige. Zelf gebruik ik suikerbakkerspoeder en heb het ook een beetje. Maar als het op je taart zit proef je dat helemaal niet meer.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

sorry voor deze vraga tussendoor maar suikersballerpoederhoef je niet te zeven toch

ik zeef het altijd wel zitten toch altijd wat klontjes in vind ik.

Overigens een aanrader ik heb gister voor het eerst 123 swiss merengue botercreme gemaakt voor afsmeren en dat is lekker zeg wow doe nooit meer gewone botercreme of botercreme extra !

9

Hoe maak je die dan 123 swiss merenque botercreme, ik heb namelijk wel een potje met merengue poeder in de kast staan, maar geen flauw idee hoe ik het moet gebruiken, heb de bijsluiter wel gelezen, maar met die cups en zo heb ik geen kaas van gegeten.

groetjes pluto

10

nou daar kan ik ook wel snaar kijken, deden jullei met gewone botercreme ,maken van bakkerspeoder ook ene smaakje erdoor vb vanille
zo ja hoeveel

11

Ik heb zojuist weer botercreme gemaakt en al heb ik dan wel de webshopmix gebruikt volgens mij werkt het ook voor de 1:1

Allereerst heb ik i p v 100 mix en 200 gr water nu 80 gr mix en 160 gr water genomen.

En de boter.. hij was al wat zacht, maar heb hem toch nog in de magnetron gedaan.. op 40 seconden en kwam er voor de helft geheel gesmolten uit, het was zo gesmolten dat het zelfs geheel doorzichtig was.. Toch maar verder gegaan met een verbluffend resultaat.. heb eerst de boter 4 minuutjes op volle snelheid gemixt.. zodat het weer 1 massa was maar wel heel dun, en toen de mix er door en nog eens 10 minuutjes op volle snelheid gemixt.. ohhh wat issie nu mooi en luchtig!

Volgens mij lost de suiker beter op als de boter veel dunner is, tegen vloeibaar aan.. en als je dan lang genoegt mixt wordt hij vanzelf weer een stuk steviger...

Ik heb nog nooit zo'n mooie botercreme gehad!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Hmm dat ga ik van de week meteen uitproberen bij m'n eigen verjaardagstaart Bommeltje! Hopelijk is het iets dat altijd en bij iedereen werkt en niet een 'gelukje' :P

Groetjes Laura!