76

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

@ estherh
Op Cakecentral is een topic over de Expression. Er zijn inmiddels een heleboel Amerikaanse dames die met succes de Expresssion gebruiken in combinatie met gumpaste. Ik overweeg toch om de Expression te kopen, want ik denk dat die prijstechnisch een stuk gunstiger zal zijn (voorlopig) dan de Cricut Cake!

Never give up on things that make you smile......

77

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

SSP schreef:

Ik werk graag met sugarveil
en laat mijn zussie nu net zo'n expression hebben, tralalalala
jullie horen weer
jolanda

Hoi SSP,

Mag ik je vragen waar jij jouw sugarveil koopt??
Alvast bedankt/

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

78

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Binkie1428 schreef:
SSP schreef:

Ik werk graag met sugarveil
en laat mijn zussie nu net zo'n expression hebben, tralalalala
jullie horen weer
jolanda

Hoi SSP,

Mag ik je vragen waar jij jouw sugarveil koopt??
Alvast bedankt/

SSP heb je wat voorbeelden? van wat je allemaal met sugarveil gedaan hebt? :)

79

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Binkie1428 schreef:

Hoi SSP,

Mag ik je vragen waar jij jouw sugarveil koopt??
Alvast bedankt/

Bij ellens creative cakes heb ik 't besteld (en ga zo ff frobelen want heb 't net binnen gekregen:-D)

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Binkie1428 schreef:
SSP schreef:

Ik werk graag met sugarveil
en laat mijn zussie nu net zo'n expression hebben, tralalalala
jullie horen weer
jolanda

Hoi SSP,

Mag ik je vragen waar jij jouw sugarveil koopt??


Alvast bedankt/

Inderdaad bij ellen in donderen
je kunt er heel mooi spuitwerk mee maken
let op niet te dun maken, het loopt iets uit
je kunt met het kleinste spuitmondje werken

81

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

ik heb net een voorbeeldje gemaakt, staan onder taart decoratie algemeen - sugarveil :)

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik ga de cricutcake kopen! Moet helaas nog ff wachten.
Waarschijnlijk ga ik ook workshops geven met de cricut, en waarschijnlijk ga ik mn ook verkopen.

De workshops worden 1 op 1 gegeven.

Zodra ik meer weet laat ik het weten!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

83

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

dus al ik het goed versta, kun je ook met de cricut expression werken om fondant en gumpaste te snijden?
Is het enige verschil dan gewoon de voedselveiligheid?

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

ja het kan wel, maar de cricut cake is idd meer geschikt voor voedsel. Er zitten bv afdekhoesjes op de toetsen, op de cardrige en bij de cake zit een speciale cardrige die voor taarten is.
Tevens heeft het een speciaal roestvrij mesje wat je dus ook goed kunt schoonmaken.

Ook zit er een soort "stang" minder in waardoor je fondant/gumpaste niet blijft hangen in de cricut.

Overigens als je de scal gebruikt op de cricut dan vervalt je garantie omdat dit niet van procraft zelf is en het kan voorkomen dat je cricut het dan niet meer goed doet.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

85

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ben reuze benieuwd want ik wil hem ook heel erg graag :D

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

86

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik gebruik mijn expression om gumpaste te snijden met de cricut.
Het gaat erg goed en is heel erg leuk. Komen die 75 cartridges toch nog van pas  ;)   :lol:

Mochten er mensen zijn die interesse dan zijn die welkom hoor. Ik leg je graag uit hoe het werkt. En dan kun je natuurlijk gelijk wat dingetjes proberen te snijden.

Mvg,
Clementtiene

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

87

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik heb zelf vorig jaar een snijplotter gekocht van craft robo koste ook 300,00 maar krijg nu inderdaad ook ideeën hij snijdt karton en folie en wat nog al niet meer dus frosting moet ook lukken ik ga het proberen en laat nog wel weten of het lukt..................... ;)

88

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

ik heb de cricut create gekocht omdat ik denk het formaat van de expression niet nodig heb. De create heeft 12cm bij 30cm geloof ik..
Gister mijn eerste dingetjes uitgesneden, erg leuk ding. :D
Zit nog wat te stoeien met de gumpaste, moet volgens mij wel erg dun en droog zijn...  :/

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

de cricutcake gaat 449,95 kosten

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

90

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Hallo,

Weet er iemand of je met de craft robo ook frosti enzo kan snijden?
Ik heb deze namelijk gekocht maar geraak er nog niet goed mee weg ( staat er dus al enkele maanden) Ik moet dringend mijn programma eens gaan bestuderen voor te kijken hoe ik tekeningen moet uitsnijden.

Als er iemand is die me kan helpen is dit steeds welkom.

Groetjes

91

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Pfffff, wat een geld! Bij Jo-Ann in Amerika kost hij $230,-!

Never give up on things that make you smile......

92

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Haiii,
Ik zit lekker met jullie mee te lezen over de cricut we gaan in juli op vakantie naar Amerika en dan ga ik denk ik toch kijken om het te kopen. Ik zal aan Conchita van de taartwinkel vragen wat die ervan vind die is nu in Amerka en ging er ook voor kijken. Als ik meer weet zal ik het hier plaatsen

93

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Pfffff, wat een geld! Bij Jo-Ann in Amerika kost hij $230,-!

zit je dan niet met stekkers etc wat niet op ons stroomnetwerk past ? voor 230,- zou bijna iedereen hem hier wel willen denk ik. Beetje douane kosten wat erbij komen...hoeveel zou dat zijn ?

gr maaike

94

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Klopt, de stekker en voltage komen niet overeen. Maar voor ongeveer € 25,- heb je een transformator met correcte stekker! Het mooiste is om hem iemand mee te laten nemen, dan hoef je geen BTW en invoerrechten te betalen!

Never give up on things that make you smile......

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Daantje schreef:

Klopt, de stekker en voltage komen niet overeen. Maar voor ongeveer € 25,- heb je een transformator met correcte stekker! Het mooiste is om hem iemand mee te laten nemen, dan hoef je geen BTW en invoerrechten te betalen!

Als je pech hebt moet je dit toch betalen omdat het boven een bepaald bedrag is.
Bij invoering van cricut moet je rekening houden met; invoerrechten, inklaringskosten, vervoerskosten en btw. Dan nog een extra stekker... En geen garantie, misschien ben je 50,- goedkoper uit.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

96

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Als je hem door iemand laat meenemen hoef je geen invoerrechten te betalen tot 430 euro.
De voltage is idd op te lossen met een stekker, maar de ampere, is dat ook hetzelfde?

Your cake-wish is my challenge!

97

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Klopt Fulya, als je persoonlijk spullen meeneemt uit Amerika is die grens veel ruimer. De Cricut past hier makkelijk in! Ik heb al vaker elektrische apparaten meegenomen uit Amerika en met een speciale transformator is er geen enkel probleem. Je zit alleen wel met de garantie inderdaad....

Never give up on things that make you smile......

98

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ow oke, duidelijk dank je wel voor de toelichting.  :Y
Maar die 230 $ bij Jo-Ann, dat is de expression en niet de cake neem ik aan, toch?

Your cake-wish is my challenge!

99

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Ik heb een leverancier gebeld die importeert ze zelf van Amerika naar hier de kosten zijn rond de €525.- hij zegt de goedkoopste te zijn.

Nu heb ik op e-bay gekeken en daar worden ze nieuw aangeboden inclusief verzending voor €300.-

Er zit maar een cardrige in en de prijs voor een gemiddelde cardrige is €80.-

Ik weet nog niet wat ik ga doen... lijkt me wel handig z'n ding maar haalt het de lol er niet af?

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

100

Re: cricut cake machine.. hebbe hebbe hebbe..

Dat vroeg ik me ook wel af, maar mijn man vond van niet.

Hij zei, je geeft toch nog altijd zelf een toets aan je taart.  Je maakt nog altijd eerst een laag over je taart.  Je maakt er toch nog altijd een randje rond je tekening, rond je taart zelf, je moet je uitgesneden tekening toch nog kleuren veronderstel ik.  Je kan toch nog iets boetseren en er bij op zetten...

Aan een puzzelplaatje zit je uiteindelijk toch wel héél lang, en als dat je tijd al wat kan inkorten, kan je weer heel wat meer doen...

Hij had wel gelijk vond ik...

Lieve bakgroetjes, Hilde
Mijn oventje is mijn beste vriend :)