1 Laatst bewerkt door rietchy (26-01-2010 17:57)

Onderwerp: Sugargun doet het niet of amper

Hallo allemaal,

Ik heb op de dce een sugargun gekocht maar ik doe of iets verkeerd of het ding is kapot.

Ik zorg dat de fondant wat soepel is en gemengd met een beetje crisco, hier maak ik een worsje van en stop dit in het apparaat.
Aan de voorkant het kleinste gaatje erop en de afsluitdop aangedraaid.
Dan duw ik de pin achter aan tot deze niet verder meer kan en ik ga dan knijpen.

Er komt niets,  of ik moet zo verdomd hard met twee handen in het ding knijpen en dan na 10 keer knijpen heb ik nog maar 1 cm. (dit was met het grotere gaatje) Mijn handen doen er pijn van.

Wat doe ik fout of is dit normaal.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

Re: Sugargun doet het niet of amper

Hmmm, vorige week deed ie het goed toch?

Ik zal vanaaf eens met mijn nieuwe gun aan de slag gaan. Als ik tips heb dan zal ik ze posten :)

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

3

binnenkant van gun ook even invetten met crisco

4

ik heb de mijne vanmiddag voor het eerst gebruikt en geweldig (gebruikte voorheen spuitje) ik hoef dan ook niet heel hard te knijpen.
Misschien even opnieuw in elkaar zetten er zit ws iets niet goed en straks maak je hem nog kapot door te hard te knijpen

Groetjes Marjon

5

Ik heb er geen problemen mee, en ik doe inderdaad de binnenkant ook even insmeren met crisco (wel met je pink doen, anders zit je vast ;) )

6

Natasja-uit-Son schreef:

Ik zal vanaaf eens met mijn nieuwe gun aan de slag gaan. Als ik tips heb dan zal ik ze posten :)

Jij hoefde toen niet  hard te knijpen of wel ?  Bij jou liep het er zowat zonder te knijpen uit (dacht ik gezien te hebben) snap er echt niets van. Ik zal het zo meteen nog eens proberen en dan ook de binnenkant eens met crisco invetten.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

7

Misschien even opnieuw in elkaar zetten

Er valt toch niets in elkaar te zetten. Ik heb alleen dat dingetje aan de voorkant eraf geschroefd om te vullen en om een vormpje (plaatje) erop te zetten.

8

Heb het weer geprobeerd.
Fondant goed zacht gekneed wat crisco eronder.
De binnenkant van de gun met crisco ingevet.
Klein plaatje erin en knijpen maar.

10 keer knijpen en ik heb 2 mm aan sliert.
Dit lijkt me echt niet de bedoeling.
Dan rol ik het liever zelf.

IS DIT NORMAAL   10 keer knijpen en 2 mm sliert    ?????

9

Ik heb het ook met fondant, met marsepein gaat het prima :S

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

10

Even de fondant opwarmen in de magetron wil nog wel eens helpen. Dan niet te lang wachten, zodra het afgekoeld is, is het nog stugger.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Natasja-uit-Son schreef:

Jij had marsepein is het niet ??  dit moet beter gaan.
Ga het nogmaals proberen.

12

Hij kan wel meer uit elkaar :Y!
Zit het palletje wat de plaatjes 'aanduwt' wel goed?
Lees dit topic en de link erin even, misschien helpt het...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=60492

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13

Haha, zit ik te zoeken, staat er in het topic hieronder ook een foto :D!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Ben ik weer.

Nu heb ik er dus marsepein in gedaan.
En ja hoor dit gaat een stuk beter
10 x knijpen en ik heb zo'n 4 cm    IS DIT HET of moet hij het nog beter doen.
Vind nog dat hij best stroef gaat (moet hard knijpen)

15

Nee, hij moet het nog beter doen hoor. Flink wat crisco erdoor, vooral bij het kleinste gaatje.

Groetjes, Elly

16

En als je nu eens niet zo hard knijpt. Want de eerste keer dacht ik ook: Is dit het ding waar iedereen lyrisch over is :?

Maar als ik nu mijn gecriscoote fondant erin stop en ik duw het uiteinde aan tot het niet meer verder kan en ik knijp heel rustig, dan komt er langzaam een sliert uit. Dan hou ik um in geknepen zeg maar en gaat het rustig door, ik krijg zodoende met 10x knijpen wel een lange sliert eruit. Soms klikt ie niet goed los bij de plaatjes achterin, maar als ik um dan weer even aandruk gaat dat weer goed...

17 Laatst bewerkt door Natasja-uit-Son (27-01-2010 00:02)

Rietchy, ik denk dat je de marsepein/fondant aan de verkeerde kant erin doet. Op de beschrijving van mijn "gun" moet ik de vulling niet erin doen aan de kant waar het plaatje zit. Maar losschroeven bij het andere schroefgedeelte, dicht bij de veer zegmaar....

Ik zal even proberen een plaatje te bewerken...

http://i5.photobucket.com/albums/y180/Tamarinde2/Sugarpastegun.jpg

Dus losschroeven bij de rechterpijl.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar mijn sugargun werkte straks gewoon goed, toen ik de marsepein (met wat crisco) daar erin had gedaan.

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

18

raarrrr......ik stop ut altijd aan de andere kant maar maakt toch uiteindelijk ook geen ruk uit waar je het stopt. Als ie niet knijpt dan knijpt ie niet. Dus ik denk toch dat je um ff uit elkaar moet schroeven of hulp moet zoeken waar je um gekocht hebt. Als jij goed gecriscoot hebt en je fondant of marsepein goed doorkneed is moet ie ut gewoon doen. Zoniet..........dan is dr wat mis lijkt mij

19

Ik heb hem op de dce gekocht (betaald met pin) helaas op het afschrift staat huurpin dus ik weet niet bij welke firma ik het gekocht heb.
Het was de eerste stand aan de kant van het podium en dan helemaal rechts.

Weet iemand van wie deze stand was ??

Ik zal de gun meenemen naar de freubelmiddag in Oud Gastel en de gevorderde er eens naar laten kijken. Misschien doe ik het toch gewoon fout en is het apparaat gewoon goed.

Zo niet dan weet ik dus niet waar ik terug moet gaan.

20

kan je 'm wel inknijpen als ie leeg is? Ik heb 'm ook net en de eerste keer dat ik er in kneep bleven de plaatjes zeg maar een beetje scheef hangen, dus toen gebeurde er niks. Ik heb er even mee zitten pielen en daarna kon ik 'm wel gewoon inknijpen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

21

soms ga hij bij mijn ook niet lekker en dan moet ik nog even aan de achterkant van de gun dat zwarte staafje aan de achterkant aan duwen zo dat hij goed tegen de marsepein aan zit en dan doet hij het super

groetjes
dorinda

22

je stopt toch geen tylose in je foldant he?
want je zegt dat het met marsepein beter gaat
ik heb ook ooit eens foldant met tylose erin gedaan
kon krijpen tot ik een ons woog maar inderdaad 2mm
zonder tylose gaat het goed

23

dianaatstyle schreef:

je stopt toch geen tylose in je foldant he?
want je zegt dat het met marsepein beter gaat
ik heb ook ooit eens foldant met tylose erin gedaan
kon krijpen tot ik een ons woog maar inderdaad 2mm
zonder tylose gaat het goed

Ha ha, ben wel een beginner maar dat snap ik.

24

Mirjam5 schreef:

kan je 'm wel inknijpen als ie leeg is? Ik heb 'm ook net en de eerste keer dat ik er in kneep bleven de plaatjes zeg maar een beetje scheef hangen, dus toen gebeurde er niks. Ik heb er even mee zitten pielen en daarna kon ik 'm wel gewoon inknijpen.

Ik ben nu op mijn werk, dus kan het niet gaan proberen.
Maar het was me inderdaad opgevallen dat de plaatjes een beetje scheef gaan zitten als je er in knijpt.
Ik durf hem toch echt niet uit elkaar te halen, hem op het forum gelezen dat het een K klus is.

25

Ik zou em dus helemaal uit elkaar halen.. plaatjes en alles... weer goed in elkaar zetten en probeeren.  Bij mij zat de plaatjes ook niet goed toen ik et eerst kreeg.. en ik dacht pfff mij klei pistool van 7 euro werkte beter... maar nu heb ik met een knijp al flink wat cm's met de kleinste plaatje.