1

Onderwerp: toblerone

Voor een taart met toblerone vulling. Moet ik daar ook een dijkje van botercreme rondom gebruiken? Ik ben van plan 2 laagjes te doen met die vulling. En hem af te maken met marsepein.
Wil ook een taart maken met aarbeien en slagroom of bbr en aarbeiden. Weet nog niet wat het lekkerste is en deze af maken met Ganache. Moet ik hier ook een dijkje boterceme voor gebruiken. Of kan ik alles gewoon afmaken met jam. (Ik hou namelijk niet zo van boter dus zou het liever met iets anders doen)

Kijk uit naar jullie antwoorden.

Groetjes Marjon

2

Re: toblerone

Hoi Marjon, voor de vullingen waar slagroom in zit kun je inderdaad het beste een botercreme dijkje gebruiken, daarvoor kun je ook gewoon de mix van de webshop gebruiken, die smaakt helemaal niet boterig ;) Voor de ganache taart zou ik juist een dijkje maken van ganache, daar de vulling binnen doen die je wilt en dan afgieten met ganache (ik heb hier ook nog een verhaaltje overgeschreven op m´n website ;) www.tartacadabra.nl).  Voor de ganachetaart hoef je die niet eerst af te smeren hoor, althans ik doe het nooit, wel zorgen dat als je biscuitdeeg gebruikt dat de ganache wat dikker is, aangezien de taart het anders gaat opzuigen, als het ander steviger deeg is maakt het niet zoveel uit. Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"