1

Onderwerp: help, icing smelt!!!

Ik heb voor het eerst met icing gewerkt, op een ganache taart. De icing die ik om te proberen op een bordje heb gespoten is mooi hard geworden, maar die op de taart is gaan uitlopen. Ik heb de icing er afgeschraapt en ga zo opnieuw beginnen. De taart is voor mijn vaders verjaardag morgen. Wat moet ik anders doen????? Moet het wel of niet in de koelkast?

2

Re: help, icing smelt!!!

waarom spuit je de versiering niet op bakpapier
dan kan je het er morgen zo af pakken en op de taart leggen
het moet wel drogen natuurlijk
als het tedik is kan je het ff in een warme oven leggen
dus oven warm maken tot 75 graden uit zetten en deco er in
maar bloempjes en dunne versiering is binnen een dagje wel goed
droog
s6

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

3

Re: help, icing smelt!!!

Was je icing niet te dun?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Re: help, icing smelt!!!

ik had de hele taart  met van die slingertjes versiert dus dat is wel moeilijk om  met bakpapier te doen! Anders zou dat wel een  goede oplossing zijn.

5

Re: help, icing smelt!!!

Ik ben bang dat het toch wel te dun was dan........... Dat lijkt mij. Dan spuit je het op en dan lijkt het goed, maar het loopt na een tijdje toch uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Re: help, icing smelt!!!

kan je icing wel spuiten op een marsepeintaart??? gewoon dunne lijntjes??

7

Re: help, icing smelt!!!

Ik denk dat de combinatie canache (zit vet in) met de eiwit/suiker combinatie van de Icing niet werkt. Misschien als je canache helemaal goed droog is (ik werk zelf niet met ganache, misschien droogt het niet echt op?) dat het dan wel gaat.

Kun je anders niet van witte chocola lijntjes spuiten, dat blijft denk ik wel zitten....

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Re: help, icing smelt!!!

Ik had nog dikkere icing gemaakt en toen ging het wel redelijk. De ganache was wel goed droog. Ik heb hem na het spuiten heel snel in de koelkast gezet en de volgende dag bleef hij redelijk goed buiten de koelkast op het feest. Ik denk inderdaad dat het de combinatie met ganache was. Witte chocola is een goed idee voor volgende keer. De taart is nu al lang op, je kunt hem zien in mijn album