1 Laatst bewerkt door boterkoekje (24-01-2010 15:53)

Onderwerp: glucosestroop = pannenkoekstroop ?

ik wil fondant maken ,want ik heb gehoord dat dat beter is .
maar in het recept staat dat je glucosestroop moet gebruiken .
ik dacht dat pannenkoekstroop hetzelde was als glucosestroop ,omdat cola iegenlijk ook frisdrank met plantenextrakten is .
maar er zit meer in zag ik ,ook nog suiker en andere troep...

zou je pannenkoekstroop voor fondant kunnen gebruiken ?
srry voor de spelling-en-taalfouten die ik gemaakt heb ,heb het ff verbeterd ;)

INACTIEF

2

Re: glucosestroop = pannenkoekstroop ?

De zijn beide stroop maar ik denk niet dat je pannenkoekenstroop zou kunnen gebruiken in fondant. 
De glucosestroop is juist waarom ik nooit fondant heb zelf gemaakt.  Alleen Marshmellow fondant ;)

3

marshmelow fondant ????.......

INACTIEF

4

Yep... normaal zou ik zeggen kijk hiernaast tussen de recepten.. maar ja vandag niet haha ;) als je de zoek functie gebruik zie je er best veel over..
hier http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx is er een how to mmf maken.
En ik denk dat de meeste marshmallow fondant bedoel als ze zeggen dat fondant zo makkelijk is om te maken.

5

glucose(stroop) is gemaakt van druivensuiker en is vrij makkelijk te maken.
ik had het van de week nodig voor kneedbare chocolade en na lang struinen kwam ik er achter dat je glucose stroop zelf kunt maken.
kijk hier voor recept: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35706
ook is druivensuiker simpel te kopen bij drogist. onze buurt da heeft zowel zonnaturadruivensuiker , ca 2 euro/halve kilo of dextropur ca 3 euro/450gr.
ik had zelf al glucolin uit de toko voor 4,20/420gr maar voor de volgende keer dus naar de da.
heb het nog niet gemaakt dus ik weet niet of recept goed werkt.

Glucosestroop maak je heel simpel door druivensuiker te nemen met water.. (als je dit aan houdt: 50 gr druivensuiker op 40 gr water.. komt het wel goed) in een pannetje op lossen en op matig (en de hele tijd op zelfde matige vuur houden!) vuur zetten... in laten koken tot stroopdikte.

Ik maak mijn rolfondant ook zelf tegenwoordig.. Veel lekkerder, ookal is het wat meer werk, mijn vriend hoeft die kant en klare rolfondant al niet eens meer...

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl