1

Onderwerp: chocolade ganache en aardbeien mousse

hallo...

ik heb een vraagje over de aarbeienmousse, daar staat in dat je gelatine moet gebruiken maar die moet je toch warm maken om hem te laten oplossen ?? kan iemand mij vertellen hoe dat nou moet, wil hem namelijk morgen maken..

en ik had vandaag chocolade ganache gemaakt (voor de eerste keer..)
en na het opkloppen van de ganache ben ik mijn taartje gaan snijden en toen ik hem ermee wilde vullen was hij Hard ??!! haha :D
is dat normaal ???? was gelukkig een taartje voor mijzelf.. en de dulce de leche hoe smeerbaar is die bij jullie ?? (ook voor het eerst gemaakt en jeeeetje wat is dat lekker :Y haha) ik had die maar een beetje in toefjes erop gedaan...

groetjes tot de volgende taart..

Groetjes Mel

2

Re: chocolade ganache en aardbeien mousse

je hoeft maar een klein deel van het vocht warm te maken om de gelatine op te lossen.

en die ganache ja, ik kan nu niet bij de recepten kijken maar als ik het goed heb maak je die met warme chocola en als die weer afkoelt wordt het hard.

Met de dulce de leche vraag kan ik je niet helpen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

hoe langer je ddl kookt hoe steviger het wordt, maar ook sterker caramelsmaak. Ik kook

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Als je wel wilt smeren met dulce du leche dan kun je deze even een paar seconden warm maken in de magnetron :) dan wordt het vloeibaarder.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

Gerda: bedankt voor de oplossing haha !! ben er nu mee bezig...

Mirjam: ik heb inderdaad 1:1 gedaan met de genache ik had pure chocolade gebruikt.. dan weet ik dat voor volgende keer...hij was helemaal afgekoeld en ik kreeg hem ook niet lekker opgeklopt.. was heel erg stijf haha ik heb nu wel een bovenarm waar je U tegen zegt... haha
kook jij de ddl 3 uur ?? ik heb hem een uur en 20 minuten laten koken en toen was hij al helemaal caramel hihi ja smeren was geeen !! ik herhaal geeen goed idee haha het er een beetje op klodderen vind ik een goeie !! haha

Almie : bedankt voor de tip !! die ga ik zeker proberen..

Groetjes Mel