1

Onderwerp: glitter marsepein?

Ik zou graag een geboortetaart maken. Het kaartje is gemaakt van donkerblauw metallic papier. Zou het lukken om ook zo een effect voor het marsepein te maken. Wat kan ik ervoor gebruiken? Elke tip is meer dan welkom voor deze beginneling.

Alvast bedankt!

Julia

2

Re: glitter marsepein?

Je kunt het laten glimmen door er een glansspray op te doen, of door blauwe dust te gebruiken.

3

Zou je dan een blauwe glansspray gebruiken? En wat werkt makkelijker spray of dust?

als je een hele taart dat effect wil geven zou ik zeker voor de spray gaan. niet te dichtbij spuiten.
bij deze heb ik blauwe marsepein (weet niet meer welke kleur) en lustre spray bleu gebruikt, maar had dus te dichtbij gespoten en toen moest ik alles dekkend spuiten, dus eigenlijk kun je wel zeggen dat dit de kleur van de spuitbus is :S

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ESF6KSLY.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt voor jullie snelle reactie. Het is inderdaad de bedoeling om de hele taart dat effect te geven dus dan maar sprayen. Er bestaat niet iets wat ik onder de marsepein zou kunnen mengen?

onder? ik denk dat je 'door' bedoelt.
maar nee, dat kan niet. Glans en glitter kan alleen op de bekleding

groetjes Tirza     

7

"Onder" is zuid-nederlands voor 'door' ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Marianne schreef:

"Onder" is zuid-nederlands voor 'door' ;)

echt? of zit je me in de [s]zeik[/s] maling te nemen? :+

groetjes Tirza     

9

Nou, ik kom uit het zuiden, maar hier zeggen we dat niet( in dit stukje in ieder geval, misschien limburg wel?). Ik weet wel dat ze het in Belgi

10

In Zuid-Limburg is het inderdaad onder ipv door.

11

Nou dat kan wel kloppen want ik ben Oostenrijks en dat zal dan wel een van mijn taalfouten zijn die me nog verraden. Wat ik niet erg vind trouwens.

Maar bedankt voor jullie adviesen!

12

misschien moet je er versiersels door doen ,van die diamant-achtigen ,alleen heb je die meestal alleen in het roze ,maar ik heb ook dat soort roze diamantjes en je ziet haast niet dat het roze is .

INACTIEF