1

Onderwerp: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Kan ik dat bij elke willekeurige banketbakkerij halen?? Is dat wel aan te raden? Ik wil over 2 weken mijn eerste geboortetaart maken voor iemand en heb daarbij jullie hulp nodig!!

Ik durf nog niet zelf marsepein te maken of wat dan ook. Te riskant voor een eerste keer en voor een gelegenheid.

Tips?

p.s. hoe kan ik die letters op mijn taart krijgen? Hoe doen jullie dat??

TNXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

2

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Ik weet niet of je marsepein bij een banketbakkerij kunt halen. Ik weet wel dat heel vaak de notenkraam op de markt het wel heeft. Maar dan moet je goed op de kwaliteit letten (1:3 rolkwaliteit). Je kunt het natuurlijk ook in de webshop bestellen :-)
Letters kun je erop maken met tappits (is wel wat lastig) je kunt letters ook spuiten met icing of botercreme of zelf uitsnijden uit marsepein/fondant.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

3

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Letters en cijfers maken gaat heel makkelijk met uitstekers. Simpeler kan niet.

Marsepein en fondant bestel ik in de webshop. Bij onze kleine Sligro hebben ze dat namelijk niet. Binnenkort ga ik naar een hele grote Sligro en daar schijnen ze het wel te hebben. Maar daarheen gaan is voor mij een behoorlijke onderneming (inclusief een hele dure speciale oppas) dus dat kan ik niet zo vaak.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Die van de shop is niet zo duur toch? Als je zelf dingen moet maken kom je net zo duur uit lijkt mij.

Wie van jullie heeft t weleens van de shop besteld en was het een succes?? En hoelang duurt het voor je t krijgt???

5

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

ik denk dat bijna iedereen hier wel van de shop besteld. Je hebt het heel snel al in huis, ik tot nu toe steeds 2 dagen na bestellen, dus maandag bestellen, woensdag in huis etc.
De kwaliteit is SUPER. Op de shop staan bij de artikelen ook goede beschrijvingen van de producten, en hier op het forum kom je alles te weten wat nodig is!!

Succes.

Erika

6

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Marsepein lekker bij de webshop bestellen, die is heel goed! Zelfs mensen die niet zo van marsepein houden, eten mijn taarten met smaak op. Ik kleur het altijd zelf, maar je kan ook al gekleurd marsepein bij ze kopen. Voor een eerste taart is dat misschien handig, hoef je niet gelijk alle kleurstoffen erbij te kopen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Bien schreef:

Marsepein lekker bij de webshop bestellen, die is heel goed! Zelfs mensen die niet zo van marsepein houden, eten mijn taarten met smaak op. Ik kleur het altijd zelf, maar je kan ook al gekleurd marsepein bij ze kopen. Voor een eerste taart is dat misschien handig, hoef je niet gelijk alle kleurstoffen erbij te kopen!

Aha! Ik wilde dus weten of ik gewoon wit kon kopen en zelf kon kleuren! Dat kan dus wel.

Ooh jammieee, dan doe ik dat. Ik dacht namelijk dat jullie allemaal zelf jullie mars./fond. maakten hihihihihihihihihi

:D!!

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

chokoala schreef:

ik denk dat bijna iedereen hier wel van de shop besteld. Je hebt het heel snel al in huis, ik tot nu toe steeds 2 dagen na bestellen, dus maandag bestellen, woensdag in huis etc.
De kwaliteit is SUPER. Op de shop staan bij de artikelen ook goede beschrijvingen van de producten, en hier op het forum kom je alles te weten wat nodig is!!

Succes.

Erika

Okeeeeeeeeeeeeeeej dannnnnnnnnnnnnnnnnn!!

*vreugdedansje*

9

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Ik zou er niet aan moeten denken om het zelf te maken!?!?!

Wel je taartje bij de Show off zetten he, als ie klaar is!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Bien schreef:

Ik zou er niet aan moeten denken om het zelf te maken!?!?!

Wel je taartje bij de Show off zetten he, als ie klaar is!

Ja is goed hoor! Wat raad jij me aan? Aangezien dit mijn eerste keer is.

Het moet een geboortetaart worden voor een meisje, nou heb ik witte en roze fondant besteld, is genoeg toch en thuis zelf aan de slag en knutselen?? Of raad je me aan nog wat anders erbij te bestelling? Zoals icing enzo (ken de termen nog nie zo goed LOL)

TNX

11

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

marsepein van de webshop is perfectos!!

verder die letters en cijfers heb ik de tappits voor, maar heb ook een keer een mal gemaakt in Word van bv de Naam en dan bv 27 jaar en print ik uit op de juiste formaat en dan vervolgens knip je alles uit, en uitsnijden uit de marsepein met een mesje (wel een plastic folie op de marsepein doen) dan krijg je mooi rondingen!! succes!

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

ouafae schreef:

marsepein van de webshop is perfectos!!

verder die letters en cijfers heb ik de tappits voor, maar heb ook een keer een mal gemaakt in Word van bv de Naam en dan bv 27 jaar en print ik uit op de juiste formaat en dan vervolgens knip je alles uit, en uitsnijden uit de marsepein met een mesje (wel een plastic folie op de marsepein doen) dan krijg je mooi rondingen!! succes!

Dank je wel Ouafa!

Ja erg slim van je. Heb je ook foto's van je creatie's? Show me, show me!

13

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Heb je fondant of marsepein besteld. Met fondant heb ik nl niet zoveel ervaring. Zoek ook eens hier op het forum met de zoekfunctie naar geboorte taarten, daar kan je veel ideetjes opdoen!! Je kan natuurlijk ook iets doen met gekleurde muisjes erop.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Tnx!!

15

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Ik werk altijd met de marsepein van de webshop ,het krijgt van mij een 10 + goede kwaliteit is, perfect om mee te werken.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Maar op smaak na is er geen verschil toch tussen marsepein en fondant??

Ff checken wat goedkoper is, hihihiihihihi

17

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Het is heel persoonlijk, ik vind met marsepein werken veel makkelijker maar er zijn er ook zoals Marianne en Riteke bv. die fondant veel beter vinden gaan. Marsepein droogt niet zo snel uit en met het bekleden scheurt het minder snel maar goed als ik jou was zou ik gewoon allebei een keertje proberen! :-) Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Ah ok! TNX

Re: Kant en klare fondant en/of marsepein????

Hoi carin,

Ik wil je niet teleur stellen maar de sligro heeft alleen emmertjes van 1 kg marsepein in een 1:2 verhouding.

maar ze hebben natuurlijk wel veel andere dingen.

veel plezier,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!