1

Onderwerp: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Hallo iedereen,

Ik ben helemaal nieuw hier op 't forum en in de taartversieringssector. Het meest decoratieve dat ik tot nu toe met taarten deed, was appelschijfjes in het rond leggen of wat poedersuiker strooien.. :o Ik val dus redelijk achterover van al die mooie taarten hier!

Nu wil ik me hier in de toekomst wel wat in verdiepen, maar ik heb maar 3 weken meer voor het verjaardagsfeestje (het eerste!) van mijn dochtertje. Ik zoek dus een ontwerp dat eenvoudig is met eenvoudig bedoel ik dus ook echt: poepsimpel h

2

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Iets met slagroom kom je hier niet vaak tegen, maar gewoon de stoute schoenen aantrekken. Mijn eerste taart was een stapeltaart voor mijn dochter. Gewoon hier veel op het forum lezen, wat howto's bekijken en gewoon doen. Op www.felicitaartjes.nl staat bijvoorbeeld hoe je een Hello Kitty op een taart moet puzzelen.

Ik kon voorheen nog geen cake bakken( 6 maanden geleden) en vandaag word een bestelling voor een Diddlina taart opgehaald.

Het is echt gewoon een kwestie van doen, je hebt nog 3 weken, gewoon een keer een proeftaartje maken. Bijj de webshop kan je ingredienten kopen die gewoon NIET mislukken, biscuit, botercreme, heerlijke marsepein!!

Over 3 weken zien we je creatie wel op de Show-Off he?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3 Laatst bewerkt door Carina (16-05-2007 18:21)

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Heb je wel marsepein. Je kunt nl. heel makkelijk je taart maken zoals je altijd doet. En dan de rand bovenop afwerken met botercr

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Echt, met de biscuitmix en rolfondant uit de webshop kan het gewoon niet misgaan! Ik heb een week geleden mijn eerste taart op die manier gemaakt en hij is echt veeeeeel mooier als iedere taart die ik hiervoor heb gemaakt met slagroom/fruit/strooisel.  En het mooie is: het bleek veel gemakkelijker als ik dacht!
Met behulp van de how-to's en het forum op deze site had ik uiteindelijk een prachtige taart.

Wat je dan verder nog nodig hebt is wat uitstekers (kan ook met klei-uitstekers uit de speelgoedwinkel) en levensmiddelenkleurstof als je leuke kleurtjes fondant wil maken. Ik heb de eerste taart verder heel simpel gehouden: een vulling van mascapone gemengd met jam en daarop wat verse frambozen en de tweede laag was slagroom met verse frambozen. Simpel maar wel super lekker!

E

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Ik ben echt serieus onhandig, dus ik vrees ervoor dat ik zomaar van die mooie dingen kan maken, maar bon: ik zou al blij zijn met iets simpels. :)

Waar moet ik zijn voor die marsepein dan? Bij de bakker of gewoon in de winkel ofzo..?

6

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Ik heb wel een paar slagroomtaarten voor kinderen. Alleen moet ik dan eerst mijn man het formaat van de foto's laten aanpassen voordat ik ze hier op het forum kan plaatsen. Want in het technische gedoe over foto's ben ik niet handig  :/
Laat mij maar liever een taart maken :) ...

Zal hem porren dat te doen!

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Marsepein is in ieder geval bij de webshop te krijgen.
Sommige bakkers willen het wel eens los verkopen en bij Jamin hebben ze het ook wel eens. Maar dat is dan wel duur en minder makkelijk uit te rollen dan die van de webshop of vergelijkbare kwaliteit.

Je kùnt marsepein ook zelf maken, maar het eenvoudige recept van deze site is geloof ik niet zo geschikt om een taart mee te bekleden. Maar bijvoorbeeld wel om alleen de bovenkant van een ronde taart te bekleden, dan kun je de zijkanten insmeren met bijvoorbeeld botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Carin: thanks! :)

Marianne: is slagroom niet handiger dan botercr

9

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Waar woon je in Belgi

10

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Ik woon in Lokeren, niet zover van Hulst wel enzo, maar van Nederlands Limburg is het toch zeker anderhalf uur.. :(

11

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Dan is het geen optie. Misschien gewoon toch eens bij een banketbakker gaan vragen? Volgens mij zijn er meer mensen van die kanten. Zoek anders eens naar winkels in belgi

12

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Kijk even bij show off: taartjes met viooltjes, als je even verder naar beneden gaat, ze een paar mooie slagroomtaarten van haar. succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

13

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Bedankt! Dat ziet er idd wel iets uit wat ik ongeveer zou moeten kunnen. Ondertussen heb ik al een beter idee van wat ik precies wil: slagroom rondom, smarties aan de onderkant van de taart, suikerconfetti overal een beetje en dan in marsepein een tekst en wat ballonnetjes.

Nu heb ik nog een vraagje over die marsepein: ik heb gelezen dat je die hier in Belgi

14

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Niemand meer? :/

15

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

kleurstof doe je beetje boij beetje bij de marsepein tot je de kleur hebt die je wilt!(als de marsepein daardoor te plakkerig wordt beetje poedersuiker erdoor kneden)
Die letters hier op het forum komen bijna allemaal uit de lettertappits hier van de webshop :D :D een ecjte hebshop!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

16

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Maar ik heb maar 2 weken meer, dus ik denk niet dat dat hier op tijd zal zijn en er dan eerst nog eens mee te oefenen ook h

17

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

hallo,

Je kan bij de Hema inderdaad ook van die letters uitstekers komen .
Deze zijn groter dan de letter tappits maar wel makkelijk in gebruik.
Ik weet niet of ze in Belgie ook MultiVlaai hebben die hebben van die decoreerzakjes
met plasticballonnen en  poppetjes(voor verschillende thema's) Coctailprikkers,paraplutjes,sterretjes(vuurwerk) kunnen de boel ook opvrolijken . Verder zou ik het google afspeuren  naar taartdecoratie set ,

Succes
marcia

18

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Hier in de buurt is verder niets te vinden helaas hoor; heb al redelijk wat afgeschuimd.. :-( Ik ga eens de Hema proberen dan idd en aan de slag gaan met marsepein uit de Colruyt. Go me! :cool:

19

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Je hebt bij de Colruyt ook amandelpoeder. Dat kun je gebruiken voor het eenvoudige recept zelf marsepein maken. Je hebt dan nl een veel hogere kwaliteit marsepein voor ongeveer het zelfde geld. Je moet maar eens kijken naar het gehalte amandelen in de marsepein. Bij de een is het 30 opf 40%. Als je het zelf maakt heb je dus 50% :P Veel succes. En kijk ook maar eens bij de boerenbond in Belgi

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

20

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Hoi,

als je bij het kloppen van je slagroom klopklop/slagroomversteviger en een kleurtje doet dan kun je hier ook je taart mee versieren en tekeningen mee maken (in een spuitzak doen). Op die manier heb ik vroeger ook wel eens taarten gemaakt. Dit kan je de avond van te voren of op dezelfde dag doen. Leuk resultaat in korte tijd.  Succes ermee

21

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Nog 2 vraagjes:

* Kan je kleurstoffen mengen om een andere kleur te bekomen? Bvb. rood en geel voor oranje?

* Kan je marspein in een spuitzak doen en er zo mee schrijven?

Alweer bedankt iedereen! :)

22

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Ja je kunt kleuren mengen. Zelf meng ik liever wel gekleurde fondant of marsepein door elkaar dan dat ik de kleurstof zelf meng. Of je maakt een basiskleur (bijvoorbeeld rood) en voegt daar beetje bij beetje geel bij.

Marsepein kun je niet in een spuitzak doen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

23

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

wolfje schreef:

Carin: thanks! :)

Marianne: is slagroom niet handiger dan botercr

24

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Of vraag eens aan 'n banketbakker in de buurt of die misschien iets heeft?? Nee heb je, ja kun je krijgen.

25

Re: Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?

Neeltje schreef:

Ik heb zaterdag bij de carrefour gekleurde marsepein gekocht, wit, roze en lichtblauw. Ze hadden ook kleurstof en wat versierselen.

super! carrefour zou

Berichten [ 1 tot 25 van 29 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Makkelijke versieringen voor verjaardagstaart: wie helpt?