1 Laatst bewerkt door joyce0606 (20-01-2010 12:35)

Onderwerp: BBR vraag!

Hallo,

ik moet voor zondag de 31ste een taart bakken, en diegene wilt zijn taart met bankbakkerroom, nou is dat geen probleem opzich, maar ik vraag me af wat voor er nog meer bij te doen, ze willen geen fruit en/of jam, en ook geen botercreme, dus ik ga de taart ook met slagroom afsmeren.

is alleen BBR en een laagje slagroom ook lekker als vulling, of zou er echt wat bij moeten ?

(ik heb wel de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt vinden wat ik bedoel)

tnx

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

2

Re: BBR vraag!

Misschien is het lekker als je in de er een chocoladevulling bij doet, of met koekjes iets (bokkebootjes of bastogne)

3

Iets met chocolade (hagelslag?)
Wel heel kaal met alleen BBR, maar ja, klant is koning

Je kunt een reep chocola raspen boven de laag banketbakkersroom. Niet uitgesproken aanwezig, maar je proeft het toch wel!

5

ik had laats mergpijpkoekjes gemalen met room en die er tussen en de ander laag banketbakker room was heerlijk

6

ja mergpijpjes vonden ook wel lekker, dus dat is in ieder geval een lekkere combi. BBR met mergpijproom! ik ga ze dat voorstellen :) bedankt ! (mergpijpkoek zijn tog die cake gevuld met jam met marsepein erover?)

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

7

Je hebt mergpijpjes met cake erin en zonder.
Ik gebruik de mergpijpjes zonder cake erin (volgens mij noemen ze dat cr

8

joyce0606 schreef:

Hallo,

ik moet voor zondag de 31ste een taart bakken, en diegene wilt zijn taart met bankbakkerroom, nou is dat geen probleem opzich, maar ik vraag me af wat voor er nog meer bij te doen, ze willen geen fruit en/of jam, en ook geen botercreme, dus ik ga de taart ook met slagroom afsmeren.

is alleen BBR en een laagje slagroom ook lekker als vulling, of zou er echt wat bij moeten ?

tnx

Afsmeren met slagroom???
Dit kan je beter met botercreme of jam doen.
Slagroom is erg vochtig, grote kans dat je marsepein gaan smelten.

9

witje75 schreef:
joyce0606 schreef:

Hallo,

tnx

Afsmeren met slagroom???
Dit kan je beter met botercreme of jam doen.
Slagroom is erg vochtig, grote kans dat je marsepein gaan smelten.

de klant wil dus geen fruit en/of jam, en ook geen botercreme.
In dat geval lijkt me een chocopasta een betere oplossing om mee af te smeren.
Iets warm maken in de magnetron zodat de pasta wat dunner/smeerbaarder wordt.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

10

slagroom bbr en bokkepootjes, hmmmmm!! Dan inderdaad afsmeren met chocopasta, erg lekker en veiliger dan slagroom

11

Je klant vraagt eigenlijk iets wat heel lastig werken voor jou is! Maargoed, wat ik nooit zou doen is afsmeren met slagroom. Dit gezien 't grote vochtgehalte van slagroom, wat i.c.m. marsepein een groot smelt-risico vormt! Superzonde van je werk, dus NIET doen!
Wat ik zelf erg lekker vind en waar ik ook altijd complimenten over krijg (dit gebruik ik bij cupcakes) is afsmeren met bebogeen (caramelpasta).
Favoriete combinatie met bbr is chocolademousse!

"Begin de dag met een dansje..."