1

Onderwerp: welke bakvorm

Ik ga het weekend mijn eerste taart voor de tweede verjaardag van mijn zoontje bakken. Ik ben er al weken me bezig en heb de nodige spulletjes aangeschaft. Nu het probleem: ik heb ergens gelezen dat je bakblik waterdicht moet zijn en niet mag lekken omdat het biskuitbeslag vrij dun is en de kans heeft ook te gaan lekken. Heeft iemand hier ervaring mee en wat voor een vorm moet ik anders gebruiken? Wie helpt een beginner?
Alvast hartstikke bedankt.

2

Re: welke bakvorm

ik bak gewoon met springvormen , bij de blokker hebben ze ze met hoge rand, ik denk dat alleen oude en vervormde springvormen niet meer waterdicht zijn, maar mischien heb ik het mis.
je zou ook in de webshop kunnen kijken voor bakvormen

3

Door de warmte van de oven wordt het biscuit wat eruit lekt, hard.
Bij mij gebeurt dat alleen soms met een bakring, dus een gewone bakvorm is geen probleem lijkt mij.
Als je je biscuit beslag lang genoeg klopt is het ook niet heel vloeibaar trouwens.

Succes!

4

Je kan inderdaad bakken met springvormen en die evt ophogen met bakpapier.
Ik gebruik de bak pannen van PME (webshop) en ik vind ze wel ideaal.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5

bij mij was het wel uit de springvorm gelekt bakpapier erin leggen maar ik doe nu alles in silliconen en dat werkt prima

6

Ja, springvorm kan wel. Wanneer je water in de springvorm doet loopt het eruit, maar biscuitbeslag niet. Ik vet wel de vorm in en beplak deze met bakpapier. Eerst de bodem, dan de rand eromheen. Maar de bakblikken zijn idd toch fijner.

7

Agh joh als je je beslag goed mix (dus dat et een stijve massa wordt)  maakt et echt niet uit.  Gewoon een springvorm van de blokker is prima.. of een 6 euro taart ring van lidl (als jij de heb iig ;) ) werkt ook super.. wel is et zo dat met een taart ring een klein beetje beslag van onderuit kan komen. 
Toen ik eerst begon had ik alleem maar goedkoop springvorm pannen (van oa blokker en xenos) en nooit problemen gehad met lekkende beslag.

8

morgen is mijn kleindochter jarig wordt 2 heb een taart droomtuin gemaakt kijk maar op mijn hyves lies520.hyves.nl

9

Ik heb je berichtjes even samengevoegd :)

Gewoon met springvormen bakken hoor, heb ik jaren gedaan.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Idd, springvorm m

11

Super bedankt voor jullie reacties. Was de eerste keer op jullie forum, helemaal super. En,... het is gelukt. Mijn eerste bisquit-taart is een feit. Ik had een mooie nieuwe vorm bij de sligro gekocht. Papier op de bodem en een verhoogde rand. Wel in het midden een bult maar die heb ik eraf gesneden. Verder een mooi bisquit. Ik heb hem ingevroren en het weekend ga ik hem decoreren. Ik probeer een foto op de site te zetten. Super bedankt!
Groetjes Birgit