1

Onderwerp: taart in de diepvries

ik las dat sommige mensen hun taart al ver van te voren maken en dan in de diepvries stoppen kan dat wel met marzepein erop  en die botervulling erin?
want dat zal dan soms wel een hoop gestress schelen. als ik hem in het weekend kan maken en dan doordeweeks kan serveren.
gr suus

2

Re: taart in de diepvries

Het kan wel, maar je hebt kans dat je marsepein gaat zweten (dus kleine druppeltjes erop). Je moet de taart in een kartonnen doos doen (neemt vocht op) en dan in een plastic zak doen (uiteraard goed dichtknopen).
Wanneer je de taart eruit haalt hem in de koelkast laten ontdooien en dan daarna op kamertemperatuur laten komen. Dán haal je de taart pas uit de plastic zak.
Dan zou het goed moeten gaan, maar er is geen garantie.
Wat je wel, zonder risico, kunt doen. De taart gevuld met botervulling afgewerkt in de diepvries zetten, dan hoef je hem alleen nog maar te decoreren en je weet zeker dat hij er perfect uit komt te zien.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Re: taart in de diepvries

oke, super dat is ook een oplossing en scheelt ook al aardig wat tijd,
en als je de puzzel van te voren maakt waar kan ik die dan het best bewaren en voor hoe lang. heb het de vorige keer in de koelkast gezet dit was maar voor een halve dag. maar ben benieuwd of die ook langer kan zodat ik hem eigenlijk alleen op de dag nog maar in elkaar hoef te zetten.