1

Onderwerp: wordt dit niet TE citroenig?

Ik ben een beetje aan het brainstormen over een stapel taart met verschillende smaken. Nou dacht ik voor 1 laag een citroentaart te maken. Maar ik vraag me af of ik niet doorschiet:
Biscuit met citroenrasp erdoor
1 laag citroenbavarois
1 laag lemoncurd
dun afsmeren met bc met een beetje citroenaroma er door.
bekleden gewoon met marsepein

Nu ben ik zelf niet een echte citroenliefhebber dus misschien lijkt het mij alleen te erg. Of heeft iemand een idee voor een ander smaakje wat erbij past maar zo dat het toch nog wel echt een citroentaart blijft?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: wordt dit niet TE citroenig?

Ik ben ook geen liefhebber van citroen. Wel van chocolade :9 , maar zelfs daarvan zou ik niet teveel van in mijn taart doen/willen. Chocobiscuit, chocomousse, chocopasta in 1 taart zou ik zelfs niet doen. Dus voor de citroen geldt ook..... NIET DOEN! ;)

3 Laatst bewerkt door e.b.m. (19-01-2010 13:55)

Ik zou in ieder geval de citroenrasp achterwege laten, zodat de biscuit neutraal blijft tegenover de vulling. En misschien ook wel de aroma uit de bc laten.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Ik heb ook eens zo'n taart gemaakt, alleen dan sinaasappelrasp door het kapsel.
E

5

Ik ben gek op citroentaarten, maar zou in jouw geval kiezen voor een neutraal kapsel en heel matig citroen door de bc.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik heb ook een paar keer deze vullingen gebruikt maar dan ook zonder citroenrasp en zonder aroma door de bc. Hij smaakt dan heerlijk fris. Net goed eigenlijk.
Veel goede reakties op gehad.

If live gives you lemons, make lemonade!

7

bedankt voor de tips! Ik denk idd dat ik de citroen toch een beetje moet minderen ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.