1 Laatst bewerkt door Francis (17-01-2010 19:13)

Onderwerp: Hoe vullen jullie chocoladevormpjes?

http://i48.tinypic.com/23k53xt.jpg

Ik heb deze chocolademal, maar het lukt me niet, om mooie strakke vormpjes te krijgen.

Weet iemand misschien of hier een how-to van is ? Of iemand die mij een beschrijving kan geven ?

Bedankt !

2

Re: Hoe vullen jullie chocoladevormpjes?

Hey Francis,

Lukt het niet?? Ik doe zelf altijd de chocolade in een spuitzakje en vul dan 1 voor 1 de vormpjes. Daarna tik je met de vorm op bijv. het aanrecht zodat de lucht eruit komt. Je ziet dan ook kleine belletjes omhoog komen.

Je kunt ook direct de hele vorm volgieten en dan afstrijken met een palletmes, echter is dat vaak alleen maar meer geknoei.

Het eruit tikken van de lucht is wel essentieel om mooie figuren te kunnen krijgen.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

3

Bedankt voor je reactie. De vormpjes die ik bij jou heb besteld doen het wel goed, deze smeer ik namelijk eerst in met een kwastje, daarna vul ik hem, en maak ik hem dicht.

Maar bij deze moet er alleen chocola in. Ik krijg idd steeds luchtbelletjes... Ik heb de chocolade laten smelten en in een spuitzak gedaan. Maar ik vond de chocolade erg stijf... kan dat ? Het zijn Candy Melts. Daar moet je toch niks meer aan toevoegen he ?

Ik heb idd niet even getikt op het aanrecht, dat is wel een goede tip ! :thumb:
Ik ga het gelijk proberen !

4

Candy melts zijn idd dikker dan gewone chocolade. Zelf voeg ik hier altijd mycryo aan toe ( 100 % plantaardig cacaoboter ) waardoor ze vloeibaarder worden. Je kunt ze dan veel beter verwerken, en je tikt er gemakkelijker de lucht uit.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

Bedankt voor de tip ! En deze cacaoboter koop ik in de winkel ? supermarkt ?