1

Onderwerp: Zoek me suf, barbievragen

Nog niet zo heel erg lang geleden is er een topic geweest over barbietaarten. Daarin schreef iemand (niet de topicstarter) hoe zij de jurk in twee delen maakt. Tja en nu mag ik misschien een barbietaart maken, dacht aan hoe ging dat ook alweer en je snapt het al, kan het niet vinden....... Weet iemand welk topic ik bedoel, of misschien leest degene die het schreef dit wel...

Enjoy!

2

Re: Zoek me suf, barbievragen

Ik heb de magic mold (is iets hoger/breder dan de wondermold). Het biscuit zaag ik 7 keer door. De onderste drie lagen vul ik als een "normale" taart. Dat smeer ik af met bc, dan rondje marsepein erop. Daarop 2 kartonnetjes en dan vervolgens de bovenste 3 lagen erop en vullen. In zijn geheel afsmeren en bekleden. Het aansnijden is dan als een stapeltaart (je hoeft niet te stutten). Eerst de bovenste laag in zo'n 6 stukjes (schat ik in) en dan de onderste laag in (zeker) 12 stukken.

Groet, Jolanda

3

Hoi,

De makkelijkste manier om de jurk in twee lagen te maken is om hem eerst met de kleur van de buitenjurk te bekleden en dan aan de voorkant een stukje wit erop plakken, met draperie

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ja dank jullie wel!!!! Ik wil dan een gladde jurk maken (lijkt me voor de eerste keer net even iets makkelijker) dus de manier van Jolanda ga ik dan proberen. Maar ook de manier van Desiree ga ik even opslaan. Je weet het maar nooit!

Enjoy!

5

hoi, het schijnt dat een gladde jurk moeilijker is dan een geplooide jurk. Als je nl de lap marsepein over  je taart heen legt vallen er van zelf al plooien in. Ik heb nog nooit de plooienjurk gemaakt omdat ik een gladde jurk mooier vind en dan vooral de twee delen jurk. mijn manier is ook de taart met een driehoek bekleden en dan een driehoek uit je lap snijden en later nog een beetje bijwerken zodat hij mooi valt. succes!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6ZIUSQV-D.jpg

Groet Corinne

6

corinne schreef:

hoi, het schijnt dat een gladde jurk moeilijker is dan een geplooide jurk.

Dat wil ik heel graag tegenspreken! Om de plooien gelijkmatig te krijgen ben ik toch wel heel wat tijd kwijt......Er valt wel een enkele plooi in, maar niet echt zoals ik het hebben wil. En ik vind die plooien juist weer mooier  :D

Ook even fotootje erbij...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIJJEGYI.jpg

Groet, Jolanda

7

ik dnek dat met plooien ook wel veel moeilijker is, want het moeten natuurlijk ook wel mooie gelijke plooien zijn he ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

8

kwebbeltje schreef:

ik dnek dat met plooien ook wel veel moeilijker is, want het moeten natuurlijk ook wel mooie gelijke plooien zijn he

ach je gelijkmatige plooien....ik ben zon moeke die niet strijkt (zonde van mijn tijd, kan beter tijd besteden aan mijn plooien in mijn gezicht s'ochtends die er tegenwoordig zitten...oh nee dat doe ik ook al niet hahaha) regelmatige plooien is mijn een beetje onbekend of ik moet heel hard terug denken aan de jaren 70 toen ik braaf in een schotse plooirok liep met grote veiligheidsspeld. Ga toch eens een keer een vrouw met plooien maken, want ik vind een jurk uit twee delen om die netjes mooi strak en symetrisch zonder deuken te krijgen toch best wel een gedoe....

Groet Corinne

9

corinne schreef:
kwebbeltje schreef:

ik dnek dat met plooien ook wel veel moeilijker is, want het moeten natuurlijk ook wel mooie gelijke plooien zijn he

ach je gelijkmatige plooien....ik ben zon moeke die niet strijkt (zonde van mijn tijd, kan beter tijd besteden aan mijn plooien in mijn gezicht s'ochtends die er tegenwoordig zitten...oh nee dat doe ik ook al niet hahaha) regelmatige plooien is mijn een beetje onbekend of ik moet heel hard terug denken aan de jaren 70 toen ik braaf in een schotse plooirok liep met grote veiligheidsspeld. Ga toch eens een keer een vrouw met plooien maken, want ik vind een jurk uit twee delen om die netjes mooi strak en symetrisch zonder deuken te krijgen toch best wel een gedoe....

hihi...

heel veel succes met je jurk! Ben nieuwsgierig naar het resultaat

groeten, Bianca
TAART in huis

10

corinne schreef:

...ik ben zon moeke die niet strijkt (zonde van mijn tijd, kan beter tijd besteden aan mijn plooien in mijn gezicht s'ochtends die er tegenwoordig zitten...oh nee dat doe ik ook al niet hahaha) ....

:lol: :lol: Nou weet ik hoe je er uit ziet, en dat doet me aan alles behalve aan een moeke denken  :)

Groet, Jolanda

11

Jol321 schreef:

Nou weet ik hoe je er uit ziet, en dat doet me aan alles behalve aan een moeke denken

jahaa....maar toen was ik van huis :lol:

Groet Corinne