1

Onderwerp: hele leuke mega opdracht voor school

Voor het afscheid van de hoofdmeester mocht ik een taart maken. De opdracht werd iets groter als ik in eerste instantie had verwacht. 6 taartjes voor de klassen en iets van een stapel oid voor 80 pers. voor het afscheidsfeest van de ouders en genodigden (incl. burgemeester) in de middag. (totaal zijn het 10 taarten geworden)

Oei.. heel leuk maar best heftig vooral omdat m'n hoog zwangere lijf niet meer zo veel puf heeft (ik doe veel dingen staand omdat het zittend op de e.o.a. manier niet altijd wil lukken)

Het feest was vandaag (op vrijdag) en ik ben op maandag, maar vast begonnen met voorbakken. Mijn moeder kon woensdag op de kinderen komen passen. die dag v.a. het eind van de ochtend tot ongeveer 01.15 bezig geweest met de 6 taartjes voor de klassen. Moest eerst het wiel geloof ik nog uitvinden, maar uiteindelijk had ik dan de slag te pakken.
Donderdag v.a. 16 hr tot 22.30 bezig geweest met de grote stapel voor het middag feest.
Vanochtend nog wat laatste details toegevoegd.

Het thema was reizen (wil de meester gaan doen nou hij met pensioen is)
De klassen hadden een soort geschilderde collage gemaakt in blauw / groen met allerlei vervoersmiddelen, waar mee je op reis kan gaan. Deze wilde ik dus ergens terug laten komen op de taartjes van de klassen. (uiteindelijk geschilderd ipv gepuzzeld ivm tijdgebrek...)

De meester liep altijd met een "oud" attacier koffertje, leer een beetje uitgerekt etc. en ik zag hem dus ook met dergelijke koffers op vakantie gaan.
De koffers heb ik daarom ook niet zo strak afgewerkt aan de zijkanten. Het moest er een beetje "soepel leer achtig" uit zien. (al hoewel er een paar met het vervoer een deukje te veel hebben opgelopen... oei moest voor e.o.a. gek die pal voor m'n auto met de fiets overstak.een noodstop maken.)
En ook daar heb ik weer blauw, groen laten terug komen.

Heel veel inspiratie gepikt van een foto op dit forum van titatovertaartjes. Mijn dank!
Het plan was eigenlijk om nog wat meer details over reizen er in te brengen. Model vliegtuigje, anzichtkaart etc. Maar ik wilde het niet afraffelen, dus heb die moeten laten zitten. Helaas. Volgende x bij zo'n "project" toch maar nog een extra dagje een oma in huren voor de kinders ;-)

Het meest geweldige vond ik nog dat de kinderen hun taartjes geweldig vonden

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl

Re: hele leuke mega opdracht voor school

Wat een opdracht! Waauw!
Het ziet er wel erg mooi uit!

If live gives you lemons, make lemonade!

3

Wat een opdracht en wat een resultaat!
Geweldig mooi gedaan en van dat tijdsgebrek.....Als je niets had gezegd, was dat absoluut niet opgevallen.
Klasse! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

Oh, wat een werk! Ze zijn allemaal wel heel erg mooi geworden!

5

Had het gelezen bij babbel..nou super leuk gedaan hoor!

6

heel mooi!

7

super resultaat! ga nu maar lekker uitpuffen met die zwangere buik :)

8

In 1 woord: GEWELDIG!!

9

Meid, wat een werk ! Maar een prachtig resultaat zeg, ontzettend mooi ! En wat leuk dat je zoveel positieve reacties kreeg ! Kan me voorstellen dat je dat vooral van de kinderen leuk vond, die zijn meestal toch het meest eerlijk met wat ze ervan vinden :D

Groetjes, Conny

10

Geweldiggggg gedaan hoor, vooral omdat je zwanger bent. :thumb:

11

thanks voor de complimenten! heb mezelf vanavond maar op een lekker warm bad getrakteerd ;-)
Weer veel van geleerd ook. Pff zo veel taarten maken onder deze tijdsdruk is best ff heftig. Respect voor de dames die dit veel vaker doen!

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl

12

Super! Wat een werk! Heel mooi gedaan!

13

Ja ik had het al gelezen en was ook heel benieuwd hoe je het eraf hebt gebracht, nou super dus, wat een werk zeg, maar het resultaat mag er zeker wezen!

14

Helemaal super :)

15

Superrr!

Groetjes Serife..

16

Wat een joekel opdr8! Super gemaakt! Petje af hoor en doe nou maar ff lekker rustig aan

17

gaaf hoor.

18

Wat een prachtig afscheid zal hij gehad hebben!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

Wow leuk gemaakt, ik had je verhaal al gelezen.
Knap hoor zo veeeeeellllllllll

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

20

Wat een prachtige koffers, je zou toch zo gaan?!
Leuk verhaal er bij :D

*mijn leven is een geordende chaos*

21

wauw wat een werk zeg echt heel leuk gedaan

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

22

Mooi hoor, en wat een supergave opdracht

23

erg mooi geworden zeg! En wat een werk!!!