Onderwerp: voetbaldoel maken
Hoi
Kan iemand mij vertellen of ik van rolfondant zelf het netje van een voetbaldoel kan maken? Ik vind van plastic een beetje afbreuk aan de taart doen.
groetjes
Kirstin
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » voetbaldoel maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi
Kan iemand mij vertellen of ik van rolfondant zelf het netje van een voetbaldoel kan maken? Ik vind van plastic een beetje afbreuk aan de taart doen.
groetjes
Kirstin
Dat zal toch wl gaan lijkt me.
Tylose eronder doen en dan sliertjes maken, deze in de goede vorm leggen. Als je het horizontaal legt, over iets heen, zodat het in de goede vorm kan drogen, en dan als het droog is, op de taart zetten.
Het lijkt me dat het moet kunnen, maar ik spreek niet uit ervaring. Het zal sowieso een heel gepruts zijn.
Succes ermee.
dank je wel. klinkt eigenlijk best simpel, behalve dat het zeker gepriegel zal zijn maar dat doe ik wel vaker...
Tylose om de sliertjes kruislings aan elkaar te plakken bedoel je?
Ben een beetje perfectionistisch :-D. dus hoop dat het wat wordt anders grijp ik alsnog naar de plastic doeltjes
in ieder geval erg fijn dat je mee hebt gedacht, thanks.
kirstin
het nederlandse "erdoor kneden" en het belgische "eronder doen" betekent allebei hetzelfde.
Tylose door de fondant kneden, en dan verder zoals Ans het al beschrijft.
De slierten aan elkaar plakken kan volgens mij wel met een heel klein beetje water.
het nederlandse "erdoor kneden" en het belgische "eronder doen" betekent allebei hetzelfde.
Ho, ho, het [s]belgische[/s] BRABANTSE "eronder doen"
Het is idd wel een beetje dialect.
hoi ik lees nu pas jullie berichtjes en ik heb het al gemaakt. Gevlochten als een matje net als op de kleuterschool
Maar bedoelen jullie de lijm door de fondant kneden???
Ik heb wel het poeder (kan even niet op de naam komen) erdoor gekneed om het extra hard te maken en de puntjes aan elkaar gelijmd.
Laat snel een foto zien als ze morgen nog heel zijn. Ben nml. best wel trots op mijn gefriemel.
Groetjes Kirstin
Nee,ik denk dat ze tylose in de poedervorm erdoor doen bedoelen! Volgens mij heb je het prima gedaan,ben benieuwd want ik heb dat ook eens geprobeerd ( een doel maken op die manier ) en toen is het geheel als een inelkaar gefrommeld balletje in een hoek terecht gekomen!
Monique
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » voetbaldoel maken