1

Onderwerp: petit fours

deze petit fours gemaakt voor de nieuwjaarsborrel van onze zwemvereniging, het logo is geprint op Icing (met dank aan Monica voor de uitstekende service!!)
Het waren in totaal 5 van deze dozen vol.

De foto is helaas niet zo mooi, het was al laat dus donker en we hadden nogal haast.

Ik had de taart iets te hoog gebakken waardoor de petit fours een beetje scheef gingen hangen door het gewicht, leerpuntje voor de volgende keer, maar ze waren er niet minder lekker om ;)

gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam, bekleed met marsepein, dotje slagroom en een logo van icing.

http://i26.photobucket.com/albums/c132/jufmirandaatje/gebak/petitfours09012010klein.jpg

2

Re: petit fours

lekker! lijkt me een hele klus.

3

Zien er lekker uit! Welke maat bakvorm heb je gebruikt voor dit aantal stukjes?

4

20x20, en die heb ik in 25 stukjes gesneden van 4x4 cm

ik heb alleen gebakken met 5 eieren en 330 gram mix per bakvorm, dat doe ik de volgende keer met 4 eieren, dan worden ze denk ik net ietsje minder hoog...

5

He bedankt voor je snelle reactie. Ik mag ze ook gaan maken en wilde rekening houden met minder stukken ivm snijden. Maar ik ga het ook zo doen.

6

is heel makkelijk, ik heb de taart eerst in zn geheel gevuld, en toen met de taartzaag in stukjes gesneden, werkt echt perfect..

7

Wauw, ziet er heel goed uit! Je schrijft dat je de taart eerst gevuld hebt en toen gesneden. Wanneer heb je de marsepein erop gedaan?

8

Ziet er mooi uit!

9

Elsa schreef:

Wauw, ziet er heel goed uit! Je schrijft dat je de taart eerst gevuld hebt en toen gesneden. Wanneer heb je de marsepein erop gedaan?

toen ik ze gesneden had, ik heb een vierkante uitsteker van 4x4cm :)

10

miranda84 schreef:

toen ik ze gesneden had, ik heb een vierkante uitsteker van 4x4cm :)

Dank je wel voor je reactie. Nu ik dit allemaal gelezen heb, denk ik dat ik er ook wel aan durf te beginnen. Even een gelegenheid zoeken...

hallo,

ik had een vraagje..

met wat voor slagroom heb je die toefjes op het marsepein gemaakt? ik wil namelijk een taart maken met marsepein en slagroom toefjes... alleen er word gezegt dat de marsepein dan gaat smelten, had jij daar ook last van??

groetjes