1

Onderwerp: 3D-hell

Man o man wat een gedoe....

Ik had een leuk boek gekocht met 3d taarten, ik wil er eentje maken voor mijn zoontje die a.s. zondag 1 jaar wordt...dus ik wilde een ruimteschip maken. Maar het gaat toch niet zo als ik zou willen... heb gewoon biscuit gemaakt, en die probeerde ik in de vorm te snijden van het ruimte schip. Ik had al ( na de hand) gelezen dat je je kapesel dan beter kan invriezen...heb ik hem daarna afgesmeerd met botercreme...in het boek gebruiken ze ganache...en nu staat ie in redelijke staat uit te harden in de koelkast.

Maar mijn eigenlijke vraag....als je nou zo veel van een kapsel moet afsnijden voor de vorm, wat gebruik je dan als vulling, want als je dus veel weg haalt kom je al snel uit bij de vulling..... nu had ik ook nog eens iets met frambozenvulling gemaakt dus dat was ookal niet echt handig van me ;)

Graag tips van de ervaren 3D baksters...

2 Laatst bewerkt door Miss Pebble (15-01-2010 00:04)

Re: 3D-hell

Ik ben geen ervaren 3D-baksters, maar wat ik erover gelezen heb is dat je dus beter een cake met botercreme (of een andere vulling die je fondant niet laat smelten) kunt gebruiken. Dan kun je wegsnijden wat je wilt...
Da's dan gelijk de reden dat ik geen ervaren 3D-bakster ben - cake met botercreme, bleeegh! ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Chocolate mud cake gebruiken de volgende keer :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Hm, toch maar eens aan wagen dan... mud cake staat ook al een tijdje op de to-do-list dus da's dan twee vliegen in

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

wordt het dan niet een ontzettende bonk- van een cake? 

Ja ik had ookal zo iets bedacht Petra....lijkt me dan helemaal niet zo lekker om alleen biscuit met een en de zelfde ( machtige) vulling te eten....

Probeer van deze toch nog het beste te maken ;)

6

Als je chocolate mud cake gebruik... en afsmeer met BC met een smaak hoef je niet eens te vullen ;)
Met 3d kan je altijd beter cake gebruiken ipv biscuit.  anders wordt et echt een bende met snijden.
Ik ben niet zo ervaren maar heb wel een paar 3d taarten gemaakt.  En ik vul ze eigenlijk nooit.  Dus of een extra smaak geven aan de BC of de cake zelf ;)

7

Nou ik vul ze dus wel....o.a. met jam/lemoncurd.
Dun laagje op smaak gebrachte botercreme is ook prima als vulling te gebruiken. Combineer dat met een laagje jam, en je cake is toch net even lekkerder.
Ik snij eerst de taart in vorm, en daarna ga ik pas doorsnijden voor de vulling enzo.
Zo weet ik ook de beste punten/plaatsen om de lagen te snijden.
Bij de vullingen wel oppassen dat je dunne lagen doet, want anders is je oorspronkelijke vorm weer weg. ;)

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

8

Super bedankt voor de tips!!
Jullie zien het resulaat wel bij de taarten parade....morgen denk ik ;)