1

Onderwerp: poedersuiker zichtbaar op fondant

Ik  kon in een ander topic geen antwoord vinden dus daarom nog een topic. Er word aan geraden om poedersuiker te gebruiken bij t uitrollen van de fondant. Dit geeft toch witte vlekken? vooral bij donkerdere fondant is dit goed zichtbaar trekt dit weg of moet je dit beetje "wegpoetsen"met water?

2

Re: poedersuiker zichtbaar op fondant

Je moet de poedersuiker alleen aan 1 kant van de fondant gebruiken. Dat is uiteraard aan de onderkant :lol: .
Dus niet je fondant omdraaien. Dan krijg je op de bovenkant geen poedersuiker vlekken en de bovenkant is de buitenkant van je taart.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ja, klopt. Maar alleen onder de marsepein/fondant gebruik je poedersuiker. Ik helemaal niet meer sinds ik een mdf-plaat heb met een tafelzeil eroverheen gespannen. Water zou ik niet doen, dat wordt een plakkerige laag.

4

Ik gebruik een bureaumat van Ikea en af en toe een beetje crisco met uitrollen.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5

ja dat het de onderkant dan de binnenkant word begrijp ik maar als je ook poedersuiker op je roller doet is het toch zichtbaar. Maar ga het proberen zonder en een tafelzijltje kopen zal wel schelen.

6

ik gebruik helemaal geen poedersuiker, ik heb een siliconen mat en roller.. werkt perfect!

7

Crisco is mijn beste vriend tijdens het uitrollen !!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

noel schreef:

ja dat het de onderkant dan de binnenkant word begrijp ik maar als je ook poedersuiker op je roller doet is het toch zichtbaar. Maar ga het proberen zonder en een tafelzijltje kopen zal wel schelen.

Dan moet je dus zorgen dat het niet op je roller komt. Je roller een klein beetje invetten met crisco is beter. Ik doe eigenlijk nooit iets op mijn roller, heb gewoon die witte van de webshop.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

ik rol uit op maizena..............overtollig maizena veeg je er zo af

10

Ik gebruikte voorheen ook poedersuiker, maar sinds ik crisco in huis heb wil ik niks anders meer! Beetje crisco op mn aanrechtblad en het rollen en bekleden gaat super!

11

De eerste keer dat ik marsepein met een gewone roller ging rollen werd ik gek! Al dat geplak! En ik wilde geen poedersuiker OP mijn marsepein. Met een tafelzeil en een pvc heb je geen poedersuiker nodig. Maar nu ik meer taarten ga bakken wil ik ook die witte non-stick roller.....