1

Onderwerp: En nog één!

Ik zag in een tijdschrift een artikeltje over taarten maken met een internetadres erbij, ik ben gaan kijken en verder gaan surfen en nu helemaal "besmet" geraakt met het taartenvirus.
Ik heb vorige week mijn eerste taart gemaakt met fondant en ik was best tevreden over het resultaat en mijn vijf mannen (ik heb - naast een echtgenoot - ook vier zonen ;-)) zijn ook helemaal blij met mijn nieuwe hobby. Ik heb nu zelf wat lopen prutsen maar ik wil in de toekomst wel wat verschillende workshops gaan volgen (weet iemand er toevallig

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: En nog één!

hoi Sigrid,
we zijn allebei nieuw! Ik heb zelfs nog niet

3

Re: En nog één!

Hoi Astrid,

Leuke nieuwe hobby h

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

4

Re: En nog één!

Hij is prachtig!
Het fondant zit er mooi strak omheen! inderdaad super voor een eerste taart.
Ik heb wel veel taarten gebakken, maar de laatste jaren koop ik ook veel bij de banketbakker. Ik vind bijvoorbeeld de slagroom bij de banketbakker altijd zo veel lekkerder dan die ik zelf klop. (en ook de slagroom van de "gewone" bakker is lang niet zo lekker). De banketbakker heeft gewoon de allerbeste ingredi

5

Re: En nog één!

haa dames

alletwee welkom op het forum!! Die pvc pijp als roller werkt erg goed hoor zaag hem wel in 2 lengtes dan heb je een kleintje voor het fijne werk en een grote voor de lap om de taart te bekleden!!! ik heb ze in 20 en 100cm gezaagd!! Ook de schildersmesjes van de blokker zijn erg handig 2,99

O'ja en qua maten ik ben wat ze noemen volslank :D :D na 4 kinderen wilden niet alle kilo's ermeer af  :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Re: En nog één!

Hallo meiden... jullie waren al lekker aan het kletsen met z'n tweetjes :lol:

Astrid; ik had je in je 'eigen' topic al welkom geheten... maar Sigrid: dit geldt natuurlijk ook voor jou.... welkom welkom!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Re: En nog één!

Hoi Sigrid! Welkom bij de club! Je hebt een mooie eerste taart gemaakt hoor.
Ik zie dat je ook in Zwolle woont! Leuk!

Ik geef sinds kort ook workshops, je bent van harte welkom! (indien je interesse hebt, mail me dan maar even)

8

Re: En nog één!

Iris, ik heb je gemaild hoor! :-)

Groeten,
Sigrid

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

Re: En nog één!

Zal je vanavond wel even terug mailen (ben nu aan het ´werk`)

10

Re: En nog één!

hoi,
ben net terug van het werk, er waren 10-minuten-gesprekken. Ik zou ook wel een workshop willen, Zwolle is nog wel te bereizen voor mij vanuit Friesland. Maar wat voor workshops geef je?
En hoe kan ik iemand mailen, hoe kom je dan aan het email-adres?

Ga nu even dom voor de tv hangen.

morgen weer even lekker op de site neuzen.

Astrid

11

Re: En nog één!

hoi astrid op het knopje email wat onder de naam staat!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

12

Re: En nog één!

Bedankt Rianne! het is gelukt!
Sigrid, ik heb Iris doorgegeven dat ik het liefst een workshop basis taartdecoreren zou willen doen. Zij vroeg of het misschien handig zou zijn dat we tegelijk een workshop doen, maar aan jou taart te zien heb jij niet echt een basiscursus nodig, of wel?
Astrid

13

Re: En nog één!

Hoi Astrid,

Nee, ik zou het liefste een puzzeltaart en/of boetseren willen doen. De basis krijg ik denk ik zelf wel voor elkaar. Jammer, was wel gezellig geweest!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

14

Re: En nog één!

Geeft niet! Dacht ik ook eigenlijk wel.
Wat is trouwens een puzzeltaart?
en wat ik ook graag wilde weten: waarom kies je voor marsepein en waarom voor fondant? Of is dat puur een kwestie van smaak?
groeten,
Astrid

15

Re: En nog één!

Ik zag je bericht zojuist pas. Even kijken, een puzzeltaart is een taart waar een plaatje op zit (2-D dus) en dat plaatje "puzzel" je als het ware. Dat wist ik eerst ook niet hoor, ik zat zelf te denken aan een taart in de vorm van een puzzelstuk :O. Hier staat het duidelijk beschreven: http://www.felicitaartjes.nl/. Ik wil het binnenkort gaan proberen, het lijkt me erg leuk! :Y

De keuze voor fondant of marsepein is inderdaad gedeeltelijk een kwestie van smaak. Ik heb voor fondant gekozen omdat ik niet van marsepein hou, maar ik heb nu net wel marsepein in de webshop besteld omdat ik dat ook wel eens wil proberen. Bovendien schijnt marsefond (half-om-half) ook fijn te werken.
Verder is marsepein wat gelig van kleur en fondant is echt wit. Zowel het

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!