1

Onderwerp: Piratentaart, hoe maak ik dit vast?

Voor de verjaardag van mijn zoontje wil ik een taart als deze http://cakenouveau.com/pics/cake146b.jpg gaan maken.

Mijn vraag is, hoe kan ik het beste dat zwaard bevestigen? Ik dacht aan spaghetti/ijzerdraad in het zwaard en dan zo in de taart (en vastplakken met icing), maar is dat wel stevig genoeg? En gewoon dwars door de icing in de taart steken lijkt me niet zo netjes eruit zien (het lijkt me dat dat overigens ook gaat zakken). Wie heeft een idee hoe ik dat het beste kan doen?

2

Re: Piratentaart, hoe maak ik dit vast?

Ik heb laatst rozen vastgeplakt met fondant wat ik in de magnetron vloeibaar liet worden. Dit zat echt goed vast maar je moet wel doorwerken want de gesmolten fondant wordt natuurlijk weer snel hard. Bij mij werkte dit perfect.

Groetjes Fatima

3

Wat een leuke taart trouwens, ben benieuwd naar je eindwerkstuk!

4 Laatst bewerkt door Natacha (11-01-2010 13:42)

Ik zou een sat

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

5

Inmiddels heb ik op Cakecentral ook zo'n taart gevonden en daar plakken ze (met chocolade, maar kan natuurlijk ook met RI) lolliestokjes tegen de stukken zwaard en aan en die in de taart. Dus inderdaad zoals jij het zegt Natacha. Ga ik zo dan maar doen.
Ik ben ook wel benieuwd of het wat gaat worden.

Handige tip Fatima, gaat vast een stuk sneller dan icing maken, maar helaas heb ik geen magnetron ;) Ik zal eens een keer proberen of het ook werkt als je het au bain marie verwarmt.

Bedankt!