1

Onderwerp: Geen ervaring met vierkant taart!!

Omdat ik tot nu toe alleen ronde taarten heb gemaakt en voor het eerst een vierkant wil maken voor een opdracht vroeg ik me af of degene die het al vaker hebben gedaan mij kunnen vertellen hoeveel stukjes ik uit deze vorm (Link) kan snijden.

Ik maak een taart voor ongeveer 25pers. maar heb liever meer stukjes dan te weinig!!
Heb al bij zoeken en tabellen gekeken maar ieder geef een andere aantal dus weet even niet wat ik het best kan doen!!
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2677

Alvast bedankt voor de hulp!!

Re: Geen ervaring met vierkant taart!!

als je stukjes snijdt van 5 bij 5 cm, kan dat uit deze vorm, eventueel kunnen de stukjes smaller als je hem hoger maakt.
Ik reken 25 gram mix per persoon en dan rond ik wel af op hele eieren. Dus als jij zegt iets meer dan 25 personen, dus zeg 27 personen?  Dan 27 x 25 = 675 gram mix = 10 eieren en 67 ml water.  snap je? :)

o en voor het bekleden, beginnen bij de hoeken ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door Susana (10-01-2010 12:59)

Re: Geen ervaring met vierkant taart!!

tipsytaartje schreef:

als je stukjes snijdt van 5 bij 5 cm, kan dat uit deze vorm, eventueel kunnen de stukjes smaller als je hem hoger maakt.
Ik reken 25 gram mix per persoon en dan rond ik wel af op hele eieren. Dus als jij zegt iets meer dan 25 personen, dus zeg 27 personen?  Dan 27 x 25 = 675 gram mix = 10 eieren en 67 ml water.  snap je? :)

o en voor het bekleden, beginnen bij de hoeken ;)

Hoi hoi Tirza,
Ik snapt het helemaal :)
dank je wel ook voor de tip bekleden ;)