1

Onderwerp: RD decorative sparkles Jewel

LET OP: OUD TOPIC MET NIEUWE VRAAG

Ik moet binnenkort een winx taart maken en zag in de webshop de RD decorative sparkles jewel. Super dacht ik, leuk voor de vleugels of voor over de taart. Maar dan lees ik dat het niet geschikt is voor consumptie. Iemand enig idee hoe dat zit? Waar kan ik dat nou voor gebruiken?

2

Re: RD decorative sparkles Jewel

De decorative range is non-toxic, een glitter die niet verteert. Het komt er dus net zo uit als je het opeet, spannend dus op het toilet :P Het is dus eigenlijk bedoeld voor onderdelen op je taart die je niet opeet, maar je krijgt er niet echt iets van als je het w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik gebruik die bijna altijd om de naam en leeftijd te beglitteren.
Ook voor hartjes van bloemen, vlindersveugeltjes. Maar zou het niet over een taart strooien ofzo. Het is meer voor de accenten.
Verder valt het me op dat bestellers het prachtig vinden, maar wel eerst vragen of het echt eetbaar is. Dit omdat het zo veel op "kerstkaartglitters" lijkt denk ik.

4

kiwi schreef:

Verder valt het me op dat bestellers het prachtig vinden, maar wel eerst vragen of het echt eetbaar is. Dit omdat het zo veel op "kerstkaartglitters" lijkt denk ik.

Dan ben ik toch benieuwd wat jouw antwoord is? Zeg je eerlijk dat ze niet giftig zijn? (wat ik dus wat anders vind dan eetbaar namelijk), of zeg je dat ze eetbaar zijn?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:
kiwi schreef:

Dan ben ik toch benieuwd wat jouw antwoord is? Zeg je eerlijk dat ze niet giftig zijn? (wat ik dus wat anders vind dan eetbaar namelijk), of zeg je dat ze eetbaar zijn?

Ja, daar was ik ook direct benieuwd naar toen ik las dat ze daar toch altijd om vragen. Ik had voor mezelf al besloten om maar een alternatief te zoeken, want echt eetbaar is het dan toch eigenlijk niet. Cake sparkles van Wilton lijkt me ook prima!!

Bedankt voor de info!!!!

Groetjes Leonie,

6

Ik maak me er met een grapje vanaf door te zeggen dat ze niet giftig zijn maar ook niet verteerd worden en je er dus nog een keer lol van kunt hebben ;) Vind ze nl. veel te leuk om te gebruiken!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7 Laatst bewerkt door kiwi (11-01-2010 10:39)

Marianne schreef:

De decorative range is non-toxic, een glitter die niet verteert. Het komt er dus net zo uit als je het opeet, spannend dus op het toilet. Het is dus eigenlijk bedoeld voor onderdelen op je taart die je niet opeet, maar je krijgt er niet echt iets van als je het w

8 Laatst bewerkt door frummel88 (23-09-2011 06:19)

Even een oud draadje omhoog...

Ik heb deze gisteren gekocht en in de winkel waar ik ze kocht stond niet vermeld dat het alleen voor decoratie was en niet minder geschikt voor consumptie.

Ik maar voornamelijk bespoten cupcakes, en wilde hiermee een dun randje over de topping strooien, maar dat kan ik dus beter niet doen?

In dat geval vind ik het eigenlijk kwalijk dat het niet vermeld staat, want dan is het een behoorlijke miskoop.  :think:

9 Laatst bewerkt door Miss Pebble (23-09-2011 09:37)

Volgens mij staat het wel op de verpakking hoor - kleine lettertjes enzo  ;)

Gelijk ff gecheckt  :D  op het deksel staat:
non-toxic glitter for decoration use only
En dus... niet bedoeld voor consumptie (maar ook niet giftig).

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

Een miskoop van mij dus....  :rolleyes:

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » RD decorative sparkles Jewel