1

Onderwerp: Italian meringue buttercream

Hallo allemaal,

diegenen die mijn eerdere posts gelezen hebben, weten dat ik een problemen had met het maken van de erfekte icing om mooie swirls te spuiten. 

Vandaag heb ik onderstaand recept gemaakt, komt van www.cakejournal.com (http://www.cakejournal.com/archives/how … tter-cream):

1/2 cup of cold water (120ml)
2 1/4 cups of caster sugar (530ml)
1 cup of eggwhites (10) I use pasturized eggwhites only!
1 1/2 pound of soft unsalted butter (680gr)
1 tsp of vanilla extract

Van alles heb ik de helft gebruikt.  Het mixen van de eiwitten, het toevoegen van de kokende suikersiroop e.d. verliep prima, het zag er zelfs zo uit als op de foto's in de tutorial. Maar... toen ik klaar was, leek het wel alsof ik alleen boter gemixt had die bij het opstijven weer hard geworden was. Een hap en het lijkt alsof ik een grote hap boter genomen heb.. bl

2

Re: Italian meringue buttercream

Ik heb vorige week nog het recept van Lara gebruikt (www.tartacadabra.com) in de verhouding 1:2:2. Ik vond het heerlijk, lekker smeuig, absoluut niet boterig en prachtige toeven mee kunnen spuiten (helaas geen foto van gemaakt).

Had je de creme laten opstijven in de koelkast? want dat zou ik niet doen, botercreme gaat daar nogal boterig van smaken :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3 Laatst bewerkt door MeNadine (11-01-2010 18:32)

Hoi Jozien,

bedankt voor jouw antwoord. Heb de cr

4

misschien dat je het wat langer moet mixen? ik heb de laatste dagen ook moeite om mn swiss bc silky smooth te krijgen, duurt veel langer dan normaal. Denk dat het door de kou komt..