1 Laatst bewerkt door dianaatstyle (08-01-2010 21:27)

Onderwerp: hoe doe je dat

ik weet dat je door rose met geel te mengen huiskleur krijgt
maar moet je eerst de kleur mengen in een potje of doe je het gewoon alletwee in je marsepein of foldant?

2

Re: hoe doe je dat

ik doe het meteen in de fondant...gewoon beetje bij beetje tot je de juiste kleur hebt.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

Ik doe het altijd direct in de fondant, steeds een heel klein beetje toevoegen totdat je de juiste kleur hebt. Werkt bij mij prima! (ik gebruik trouwens rood en geel).

Groetjes, José

4

Dit staat in de verkeerde rubriek, ik heb het even gerapporteerd zodat het verplaatst word.

Beide kleuren mengen in een potje heeft geen zin, aangezien de kleuren er heel anders uitzien dan wanneer ze door het fondant heen zitten.

5

Ik meng de kleuren eerst afzonderlijk door een stuk fondant tot ik rode en gele fondant heb, dit meng ik dan tot licht oranje en daar doe ik veel wit bij

6

Ik heb een potje wilton peach en dat is precies huidkleur, dus dat is wel zo makkelijk.

happiness is a piece of cake!

7 Laatst bewerkt door Robine (10-01-2010 20:49)

Ik gebruik Americolor soft gel, kleur copper. Dat is ook al gelijk huidskleur.
En ik vind die flesjes heel fijn om te doseren.

8

je kunt ook al gekleurde stukjes roze of rood en geel mengen

9

In theorie zou het niets moeten uitmaken of je de kleurstof eerst mengt en dan door de fondant doet of eerst de kleuren door de fondant en dan mengt. Het is natuurlijk wel zo dat als je twee kleuren fondant mengt je beter ziet wat de kleur gaat worden waardoor je nog kunt aanpassen. Twee kleurstoffen door elkaar zegt niets over de uiteindelijke kleur.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

10

meiden bedankt
ben weer wat wijzer geworden