1

Onderwerp: Hoe tijd verdelen?

Oke, in mijn hoofd gaat het zo:

Dag 1: kapsel maken en decoraties alvast maken en stijf laten worden (bijv kroontje en letters)
Dag 2: kapsel vullen
Dag 3: bedekken en decoratie erop

Klopt dit of kan het sneller??

2

Re: Hoe tijd verdelen?

Ja hoor, het kan allemaal op 1 dag als je dat zou willen.

3

Ik bak op dag 1 mijn taart en maak alvast de decoraties als dat kan of als ik de volgende dag minder tijd heb. En de volgende dag vullen en decoreren/ afmaken.

Ik dacht dat het kapsel ff moest staan?
Maar das dus maar een paar uurtjes dan?
MOET er een aantal uurtjes (andere tijd) tussen de stappen zitten? Zo ja hoeveel?

5 Laatst bewerkt door Doran (06-01-2010 22:09)

Ik bak meestal of de avond van te voren of in de ochtend mijn kapsel. om hem dan of de dag erna of de avond te vullen en bekleden. Maar bij tijdsgebrek heb ik hem ook weleens 2 uurtjes laten afkoelen en vervolgens gelijk gaan vullen en bekleden, dat ging ook wel. alleen veel kruimels bij de biscuit.

Na het afsmeren met botercreme zet ik het kapsel als ik tijd heb weleens een uurtje in de koeling maar met gelijk bekleden krijg ik het ook best strak.

Enige wat ik echt van te voren maak zijn strikken en boetseerseltjes omdat daar veel tijd in gaat zitten.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

6

mijn dag; 's morgens voor de kids naar school gaan biscuit bakken...die in de koelkast of diepvries zetten.
als hij helemaal koud is: snijden, vullen en afsmeren.
dan, als het spul waar je mee afsmeert stevig genoeg is, bekleden.
als ik de cr

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

7

Ik zou het in ieder geval sneller doen dan jouw planning. In jouw planning is de taart namelijk al drie dagen oud voordat hij klaar is. Hmm, lijkt me niet helemaal lekker meer.
Ik maak mijn taart gewoon in een dag. Als ik het verspreid over meerdere dagen, dan bak ik hem, vul ik hem en smeer hem af, dan stop ik hem in de vriezer. Vaak bekleed ik hem dan ook nog. De andere dag ( kan een paar dagen later zijn, maar ook een week later) decoreer ik hem en kan hij de deur uit, of mijn mond in. :)

8

Ik bak mijn kapsel wanneer het mij het beste uitkomt. Doe ze altijd in de vriezer, omdat ze daarna prettiger te verwerken zijn. (behalve als de hele taart daarna ingevroren wordt). Decoraties maak ik zoveel mogelijk van te voren. Als de taart 's morgens opgehaald wordt vul, bekleed en decoreer ik hem de avond er voor, anders op de dag zelf.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Kapsel bakken doe ik de avond voor de dag dat ik de taart ga vullen, afsmeren en bekleden. Als ik een puzzelplaatje op de taart maak begin ik daar al eerder mee, ook decoraties die hard moeten worden.

10

Kapsels van tevoren bakken en de vriezer in. Vind ik lekkerder en kruimelt minder.

Decoraties die houdbaar zijn wanneer je zin hebt. Dit kan altijd, want is (vaak) lang houdbaar.

Vullen en bekleden ineens. Als ik de botercreme maak, laat ik het kapsel ontdooien. Vullen, smeren en bekleden en de versieringen erop.

Heb gemerkt dat het hele traject op 1 dag voor mij teveel van het goede is. Moet mezelf dan door de laatste loodjes slepen en dan ook nog de chaos in de keuken opruimen.... Pfff... Bij mij dus in fasen!

Hoera! Het is vandaag!

11

Juf Dorien, hoe vroeg sta jij op???

Groetjes Eline