1

Onderwerp: Voor mijn eigen verjaardag ;)

Owww. en dan heb je zoveel ideeen dan je niet kunt kiezen en dan heb je opeens nog maar weinig tijd... pfff..... het was weer eens nachtwerk :S

Ok, de eerste taart, en hier ben ik best trots op, hoewel ik halverwege dacht dat er nooit een einde aan zou komen en dat hij vreselijk zou worden...
een vooraanzicht:
Ik heb hem dus ingesneden, zoals bij een wonky cake, alleen heb ik ze niets scheef gemaakt, maar staan ze dus recht op elkaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6PPLDXKR.jpg

Een schuin van voren aanzicht ;) :
Hier zie je de streepjes goed, vind het zo'n gaaf effect!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZQUAWPRF.jpg

en even voor de lol, wat schoentjes die ik nog had staan erop gezet, die staan nu dus weer in hun bakje ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNAWK4JO.jpg

en daarvan een close-up:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTTIVIIP.jpg

En dan nog een taart, technisch gezien ook een stapel. 2 van 15cm op elkaar, met een karton in het midden. Ik denk dat hij zo'n 18 cm hoog was en sjonge dan is het bekleden als je bijna beneden bent, niet makkelijk.. :/
http://www.mijnalbum.nl/Foto-88MI3OSN.jpg

De foto hierboven is gewerkt met een stencill en royal icing. Bij de foto hieronder heb ik bij wijze van testcase gespoten met blue lustre spray, maar dom (en haastig) als ik was, had ik de andere vlakjes met iets moeten afdekken, want nu zie je dat hij breder heeft gespoten dan de bedoeling was. Verder kan ik het niet aanraden, omdat je als je het op ieder vlakje even donker wilt hebben, je meer moet spuiten en op sommige plekken de kleurstof gaat druppen... :S Volgende keer ga ik het dusten, ff proberen allemaal :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3CLGTMMK.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: Voor mijn eigen verjaardag ;)

Supergaaf zeg..

en wauw die shoenen ook weer :)

Had laatst ook van die streepjes op een taart, veel werk inderdaad maar het staat toch echt wel gaaf!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Wow supermooi! Vind die streepjes ook helemaal mooi zo.
Maak jij niet je eigen uitstekers?
Wellicht een idee?
Kan ik al een bestelling plaatsen :p

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

4

Mooie taarten. Die strepen vind ik prachtig. Wel een nauwkeurig werkje, maar ja dat is eigenlijk alles bij deze hobby.
Je schoenen zijn weer prachtig!!!
Je stencils zijn wel erg mooi. En ja je moet af en toe wat uitproberen, jammer dat je idd wat van je blauw aan de zijkant ziet maar ach.....

5

prachtig die wonky achtige! ! ook die hoge taart heeft een mooi effect zo hoog! mooi met die royal icing!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

6

Prachtig met die streepjes!!! Superstrak ook.

7

Prachtige wonky-variant. En die hoge vierkante met stenciling ook super.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

8

Mooi hoor, vooral die streepjes zijn echt heel leuk! Is het  een witte taart met roze en zwarte streepjes? Of is ie roze... Wat lijkt me dat moeilijk bekleden zeg, zo'n hoge vierkante. Veel geduld zeker? :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

9

Heel mooi de streepjes geven echt een gaaf effect!!

10

Hele leuke taarten!
En ach, dat sprayen ging niet helemaal lekker maar daar leer je wat van! ;)
Vind dat wonky achtige ook super!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

11

vind ze allebij mooi zeg.. en die schoentjes weer origineel... wat leuk een vierkante taart...

Lekker feestelijk rond.....

12

Waanzinnig! Ik vind die toelopende vorm ook zooooooo gaaf! Bij Fiesta op de B-beurs verkochten ze ook (te) dure bakblikken in de vorm, maar dan heb je de bovenkant ook boven ipv aan de onderkant, dus dat leek me geen goed plan. Ik neem aan, dat je nu cake gebruikt hebt ipv biscuit?
En die stencils zijn ook zo mooi. Wil 'm binnenkort gaan proberen op een ronde taart, maar volgens mij is dat best lastig. Ga maar eens gauw testen.

Groet, Jolanda

13

oooh ze zijn prachtig!!!! die met de streepjes wil ik zelf ook nog eens graag maken!nog van harte gefeliciteerd (of is het alvast van harte??)

groeten, Bianca
TAART in huis

14

Wauw, Tirz! Super gedaan, de niet scheve wonky helemaal. :thumb: Heb je cake of biscuit gebruikt?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Heel erg mooi hoor. De streepjes zijn werkelijk prachtig en de schoentjes.. geen woorden voor zo leuk. Jammer van het spuiten, ik vond hem in het wit al zo mooi... maar ja.. je moet alles een keer proberen en klasse dat je dat hier laat zien.. leren wij meteen ook weer wat erbij :-)

16

allebei mooie taarten maar de bovenste is mn favoriet. hij is echt gaaf en vooral met de schoentjes.
gefeliciteerd en geniet van je taarten

Be in love with what you have

17

Heel erg mooi! Ik vind die vierkanten ook gaaf! Maar misschien een domme vraag... hoe snij je die aan?

18

mooi gemaakt, echt super! ook die met dat stencil. welke is dat?

19

Hij is prachtig en superstrak, net als de 2 probeersels.

Groetjes, Elly

20

Grappig Tirz, ik dacht er toevallig laatst ook al aan om dat taps toelopende van de Wonky te proberen bij een rechte taart :D Gaaf!!!! Vooral met die strepen vind ik het geweldig mooi!!!!! Maar wel lastig dus? En had je cake of toch gevulde biscuit? Volgens mij is het megamoeilijk netjes recht te krijgen...

Die kubustaart is ook heel gaaf, volgens mij heb ik die vorm nog niet eerder voorbij zien komen op het forum...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Zowel de eerste als de vierkante zijn echt geweldig, ik vind die royal icing echt zo mooi geworden met dat stencil! super gaaf z'n hoge vierkante taart en dan z'n stijlvolle tekening erop!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

22

ohh wat een werk (die strepen) maar het geeft wel een heel mooi resultaat!! Heb je voor de strepen de (jullie?) nieuwe strepen uitstekers gebruikt?

23

wat weer een prachtige creaties!! En een Tirza-taart zonder schoenen kan echt niet hoor :lol:

Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad!

24

ook hier nogmaals gefeliciteerd...wat een supermooie taarten..de eerste is mijn favo...maar die stencil vind ik ook suoergaaf zeg!!!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

25

taartdoos schreef:

Mooi hoor, vooral die streepjes zijn echt heel leuk! Is het  een witte taart met roze en zwarte streepjes? Of is ie roze... Wat lijkt me dat moeilijk bekleden zeg, zo'n hoge vierkante. Veel geduld zeker? :lol:

owke die streepjes.... De eerste laag bekleding is roze, maar dat had net zo goed blauw kunnen zijn want die zie helemaal niet meer. Ik heb precies in het midden van de taart een gaatje geprikt.
Ik heb een streep uitgesneden, tegen de rand van de taart aangeplakt. en dan richting het gaatje geplakt. Dan vanaf de rand een lijn getrokken/gesneden naar het gaatje en overtollig marsepein weggehaald. Dus alle streepjes liggen direct naast elkaar, er is nergens overlap.
als je goed kijkt zie je op deze foto dat het geen rechte lijnen zijn, maar dat ze taps toe lopen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZE47VFTR.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs