1 Laatst bewerkt door Adelien (01-01-2010 18:28)

Onderwerp: bekleden met marsepein(recept van hiernaast)

ik heb vorge week een opdracht gekregen om een taart te maken bekleed met marsepein. ik werk eigenlijk altijd met MMF. vind ik super gaan. maar de klant is koning...
nu heb ik het recept van hiernaast gemaakt en gebruikt maar oh,oh, wat een drama was dat. het scheurde aan alle kanten als ik het maar iets optilde. heb het recept precies gemaakt zoals het moest..
mijn vraag is eigenlijk, Kun je met deze marsepein wel bekleden????
gelukkig is de taart wel redelijk mooi geworden heb eerst de bovenkant uitgesneden en op de taart gelegd toen de zijkanten er aan geplakt en gedecoreerd met een hele rand bloemetjes (gelukkig was het voor een meisje) zodat je niet kon zien dat er het aan elkaar was geplakt.

wie heeft er een goede tip voor mij.......

alvast vriendelijk bedankt.

Re: bekleden met marsepein(recept van hiernaast)

Sorry ik werk altijd met kant en klare marsepein,vind dat erg prettig werken!
Misschien dat je een antwoord kunt vinden wanneer je onder zoeken een zoekopdracht invoert? Succes

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

3

heb al geprobeerd met zoekfunctie..
kan het zo snel niet vinden.

wie weet komt er vandaag nog iemand langs die het weet.

toch bedankt.

4

Die marsepein van hier naast werkt niet. Ik maak mijn eigen marsepein eigenlijk heel simpel, gemalen amandelen met suikerbakkerspoeder, amandelessence en eiwit maar eerlijk gezegd vraagt het wel wat oefening om daar mee te bekleden etc. Dus als je nog nooit met marsepein gewerkt hebt, zou ik eerlijk gezegd marsepein kopen zodat je de werking daarvan leert en hoe de substantie moet zijn en daarna kun je natuurlijk gaan werken met je eigen marsepein... maar je kunt het evengoed blijven kopen. De kwaliteit van gekochte marsepein is prima en het scheelt een hoop gedoe....
Succes ermee!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Ik gebruikte vroeger wel dit (eenvoudige) recept:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … arsepein_2

Gaat op zich goed, maar inderdaad, zo fijn en soepel als gekochte marsepein wordt het meestal niet. Ik deed er trouwens glucose door als het te brokkelig werd.

Groetjes, Jozien.

PS: deze taart heb ik er bijvoorbeeld mee bekleed. Als je goed kijkt, zie je dat de structuur vrij grof is (ligt natuurlijk ook aan je keukenmachine, ik heb een dingetje van niks :D ). Maar hij was zeker wel soepel genoeg om als lap over de taart te gooien, zonder scheuren. Boetseren en puzzelen vond ik het te grof voor, dus dat was fondant en gekochte marsepein. De smaak is trouwens wel erg lekker :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUSS4D68.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!