1

Onderwerp: IKEA marsepein

Ik kreeg van iemand een pakje marsepein van de Ikea. Heel lief, maar ik denk dat dit geen marsepein is om te bekleden. Volgens mij zit het een beetje tussen 'gewone' marsepein en amandelspijs (Oetker) in. Op de verpakking staat dat er 50% amandel in zit. Het voelt wel meer als marsepein dan als amandelspijs.

2

Re: IKEA marsepein

Dit is 1:2 marsepein, dus 1 deel suiker en 1 deel amandel.
De uirol kwaliteit is 1:3. dus meer suiker waardoor het minder vettig aanvoelt en dus makkelijker uitrolt.
Vele vinden 1:2 lekkerder, ik vind het zelf wat sterk.
Je kunt er prima mee boetseren of wat poedersuiker erdoor kneden, dan is het weer meer 1:3.
Zelf vind ik dat soort marsepein vaak ook wat grover waardoor ik het niet uit wil rollen maar mee zou boetseren, maar ik ken die van Ikea niet dus daar kan ik weing over zeggen. :)
Succes.

3

Er zijn al verschillende topics over de ikea marsepein geweest. Idd niet geschikt om mee te bekleden, je kunt er wel mee boetseren...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ik zit nog niet zo lang op dit forum en heb eigenlijk niet in de zoekfunctie gezocht :O . Ja, idd, het is dan 1:2. Ik denk dat ik dit ga gebruiken voor de gevulde speculaas, al is deze daar misschien weer te fijn voor. Boetseren is niet mijn ding, jammer genoeg.....