1

Onderwerp: Te veel citroen??

Ik ga vandaag een Oud en nieuw taartje maken voor mijn vader..maar die vindt het fondant zo zoet..
nu dacht ik om het zoette tegen te gaan, een laag lemoncurd van AH, en citroenkwark te vullen..

is dit teveel zuur? of zal dit best gaan!?

2

Re: Te veel citroen??

Tja, smaken verschillen nou eenmaal, maar ik zou het niet doen. Ik krijg dan echt een citroen overdosis. Er zijn meerdere vullingen die niet zo zoet zijn, en als hij het fondant te zoet vind, waarom pak je dan geen marsepein?

3

ja dat was ik zowiezo van plan...! om marsepein te nemen..nu twijfel ik even aan de vulling, want moet het even doen met wat ik in huis heb...
ik heb gevroren frambozen, en BC mix, kan daar wat mee doen, natuurlijk en dan misschien combineren met citroenkwark..!!

Pap lust geen choco, anders was het makkelijker geweest :D

4

frambozen zijn toch ook wat zurig, ik zou daar dan voor kiezen.
Succes in ieder geval.

5

Ik heb laatst gevuld met citroenbavarois en lemoncurd en dat was een prima combinatie! Ik vind fondant sowieso te zoet, maar had een taart gemaakt van fondant omdat

Groetjes Suus

6

thanks, voor je reactie..ik ga nu gewoon wat BC mix met lemoncurd doen..en dan citroenkwark..dan is ie net ff iets minder..
ben benieuwd of de combi lekker is..

7

Je kan misschien door je fondant een beetje citroenzuur kneden, dan smaakt dit ook een heel pak minder zoet en lekker naar citroen ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Hier eigenlijk altijd een laag lemon curd, botercreme met lemon curd gemengt en dan of chocobolletjes of bastognekoekkruimels en dan bekleden met fondant. Vind het zelf heeeeeeel erg lekker, maar krijg ook vaak te horen dat het superlekker is, toch een zure tegenhanger, zonder dat het te zuur wordt. Wel een dun laagje lemon curd. Succes.

Enjoy!

9

Ik vind citroenkwarktaartpudding van Mona met een laag lemoncurd juist heel erg lekker fris.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

10

Ik heb hem bijna af..heb idd lemoncurd met BC gedaan en citroenkwark (2 lagen) hij was bijna 10 cm hoog...

en uiteindelijk bekleed met marsepein, omdat mijn pa vaker klaagt dat het te zoet is, hopelijk vindt hij dit wel lekker!!
ik zal straks het resultaat showen!!

11

citroenkwarktaartpudding en lemon curd zijn echt niet zuur, maar wel erg citroenig.

En @ Belluna: citroenzuur maakt het inderdaad minder zoet doordat het mega-zuur is (piepklein beetje gebruiken dus!), maar dat smaakt nu juist weer helemaal niet naar citroen!

If life gives you lemons, make lemoncurd.