1

Onderwerp: Ik ben een leek en wil gaan beginnen maar hoe???

Hallo allemaal

vanmorgen was ik op zoek naar een bakkerij voor het maken van een foto taart, voor mijn zoon die vandaag over 1 week al jarig is.

Toen kwam ik hier terecht en het is werkelijk ongeloflijk dat dit kan, maar ik heb besloten dat ik het ook kan en wil voor as zondag (want dan geven wij een groot feest) een mega teletubbie taart klaar hebben, ik ben erg geduldig en ga gerust nachten zitten.
Ik ben vandaag al alle winkels langs gegaan opzoek naar marsepijn en alle benodigde attributen, maar niks nada dat ik iets kon vinden.

Is iemand zo vrij om mij een opstap te geven van waar te beginnen???

Waar haal ik marsepijn en bv teletubbie creaties vandaan?
en kleur voor de marsepijn?
waar moet ik aan denken?
hoeveel uur werk voor een beginner?
hoe lang is het houdbaar en hoe moet ik het bewaren?
bestaan er winkels voor dit soort dingen of moet ik gewoon naar de makro of hocras??

nog andere dingen waar ik niet aan denk maar uiterst belangrijk zijn???

Ik wil het zo graag voor zondag voor elkaar hebben gaat mij dat lukken???
handige tips zijn uiteraard ook van harte welkom,

of moet ik het voor deze verjaardag maar even vergeten en hard gaan oefenen voor volgend jaar???

ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben er al de hele dag mee bezig, ik vind het werkelijk geweldig... Ik ga hier zo ontzettend mijn hobby van maken, ooit een work alcoholic nu een vol gas moeder/huisvrouw alcoholic, nooit gedacht maar heelijk dit..

alvast bedankt

2

Re: Ik ben een leek en wil gaan beginnen maar hoe???

Jeetje wat veel vragen :P

eerst de zoek functie hier op is geweldig ;)
Er bestaan winkels waar je alles kan kopen.. maar ze liggen niet overal.. en veel zijn dicht ivm de feest dagen.  En heb geen idee waar je vandaan kom dus bij jou in de buurt kan ik je niet helpen.
Marsepein kan je vaak bij de notenboer kopen.. of snoep winkels. 
Kleur stoffen zijn lastiger.. de meeste kopen ze via de webshop.