1

Onderwerp: Ik ben een leek en wil gaan beginnen maar hoe???

Hallo allemaal

vanmorgen was ik op zoek naar een bakkerij voor het maken van een foto taart, voor mijn zoon die vandaag over 1 week al jarig is.

Toen kwam ik hier terecht en het is werkelijk ongeloflijk dat dit kan, maar ik heb besloten dat ik het ook kan en wil voor as zondag (want dan geven wij een groot feest) een mega teletubbie taart klaar hebben, ik ben erg geduldig en ga gerust nachten zitten.
Ik ben vandaag al alle winkels langs gegaan opzoek naar marsepijn en alle benodigde attributen, maar niks nada dat ik iets kon vinden.

Is iemand zo vrij om mij een opstap te geven van waar te beginnen???

Waar haal ik marsepijn en bv teletubbie creaties vandaan?
en kleur voor de marsepijn?
waar moet ik aan denken?
hoeveel uur werk voor een beginner?
hoe lang is het houdbaar en hoe moet ik het bewaren?
bestaan er winkels voor dit soort dingen of moet ik gewoon naar de makro of hocras??

nog andere dingen waar ik niet aan denk maar uiterst belangrijk zijn???

Ik wil het zo graag voor zondag voor elkaar hebben gaat mij dat lukken???
handige tips zijn uiteraard ook van harte welkom,

of moet ik het voor deze verjaardag maar even vergeten en hard gaan oefenen voor volgend jaar???

ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben er al de hele dag mee bezig, ik vind het werkelijk geweldig... Ik ga hier zo ontzettend mijn hobby van maken, ooit een work alcoholic nu een vol gas moeder/huisvrouw alcoholic, nooit gedacht maar heelijk dit..

alvast bedankt

2

Re: Ik ben een leek en wil gaan beginnen maar hoe???

Jeetje wat veel vragen :P

eerst de zoek functie hier op is geweldig ;)
Er bestaan winkels waar je alles kan kopen.. maar ze liggen niet overal.. en veel zijn dicht ivm de feest dagen.  En heb geen idee waar je vandaan kom dus bij jou in de buurt kan ik je niet helpen.
Marsepein kan je vaak bij de notenboer kopen.. of snoep winkels. 
Kleur stoffen zijn lastiger.. de meeste kopen ze via de webshop.
mij eerste taarten was ik echt uuren bezig.
taart is makkelijk een paar dagen houdbaar
hoe je et moet bewaren hangt van de vulling af.

Je hoef niet marsepein te gebruiken je kan ook marshmellow fondant aka. MMF zelf maken. 

Voor een simple taart ik denk dat je alles voor elkaar kan hebben voor zondag.. ik vrees alleen dat je niet alles zou kunnen krijgen gelijk qua kleur stoffen. 

Ik zou deze verjaardag zeker niet vergeten.. je kan altijd iets maken.  En volgend jaar kan je echt een kei mooi taart maken.

nou ik hoop dat dat een beetje helpt

3

hey

hartstikke bedankt voor je reactie...

nee ik vergeet het niet, hihihihi ga gewoon door
inmiddels al verder gekeken en de webshop ontdekt
ga nu alles bestellen wat ik nodig denk te hebben...
denk dat ik een heel eind ga komen
in ieder geval bedankt....

gr isa

4

Als je bij de webshop hier besteld, dan heb je het niet voor zondag omdat ze nu geen pakketjes versturen tot en met zondag!!!
Toen ik twee jaar geleden deze site en forum ontdekte en dus ook gelijk de kriebels kreeg heb ik flink zitten balen dat ik niet gezien had dat de webshop pas na kerst en oud&nieuw zou leveren...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

Als je bij de sligro of hanos terecht kan, daar verkopen ze ook marsepein en fondant.
Kleurstoffen van de webshop zijn fijn, maar ik gebruik ook kleurstof van de toko en dat gaat ook prima, dus dat zou ook een optie zijn.
Als je dan nog een aardappelmesje heb en misschien wat kleispulletjes, dan kom je al een heel eind.
In elk geval maken die taart!!!:Y

If live gives you lemons, make lemonade!

6

Hoi Isa,

Ben inderdaad erg benieuwd waar je vandaan komt...
Dan kunnen we je tippen over winkels bij jou in de buurt.

Groetjes Suus

7

ok

na dat ik volledige bestelling had gedaan kwam ik bij de betaling erachter dat ze inderdaad niet leveren BALEN ik heb nu een winkel in hoorn gevonden die open is die ik zo direct ga bellen of ik daar kan halen wat ik nu nodig heb ik moet er 80 km voor rijden namelijk, langzaamaan alles aanschaffen, dus nu het belangrijkste....

maar de sligro zit hier vlak bij volgens mij en een toko weet ik in hilversum...

ik woon in nunspeet of vlakbij en moet vandaag toch richting hilversum dus als je iets op mijn pad weet hoef ik niet naar hoorn, ik rij via amersfoort of via almere, ik moet ook naar nederhorst den berg, dat is vlak bij weesp dus ook daar mag je me van op de hoogte brengen als je iets weet..

bedankt allemaal alvast

8

isa schreef:

na dat ik volledige bestelling had gedaan kwam ik bij de betaling erachter dat ze inderdaad niet leveren

Euhm... bij de pagina waar je voor verzenden kiest staat het al in dikgedrukte rode letters... :S

Denk dat de Bakzolder trouwens dichterbij is?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

in almere zit ook een taarten bak winkeltje op de markerkant

10

ja ben te enthousiast om goed te lezen hahahahah en niet aan gedacht maar goed
bedankt weer

11

partyandcakedeco.nl

12

Ik bewonder in ieder geval je doorzettingsvermorgens nu al.. 80 km rijden om iets te halen wat je nog nooit hebt gedaan! Klasse!!!! Natuurlijk heel benieuwd naar het eindresultaat en in de tussentijd veel succes.. je doorzettingsvermogen zul je nog vaak nodig hebben... de eerste taarten duurden bij mij werkelijk uren.. ik ben een pietje precies en dan weet je hoe laat het is.. maar soms moet je je er bij neerleggen. Als je het zelf maakt zie je vaak dingen die andere niet zien.

13

hey

ontzettend bedankt en bedankt voor de support,
gister kon ik vanaf uur of 1300 het internet niet meer op, ik kon nog net lezen dat ik naar almere moest en toen ik het adres op wilde zoeken stopte alles ermee (UITGEREKENT NU!!!!)
Ik heb het gevonden en heb de spullen gehaald vandaag teletubbies gekost in de bart smit en ik denk dat ik vanacht ga beginnen, gister had ik al wat geprobeerd maar zonder voorbeeld en alleen een dvd kwam ik er niet uit....
ik heb weer goede moed kan ik eindelijk de how to's bekijken

allemaal bedankt en ik ga het resultaat laten zien als het om aan te zien is.

bedankt he gr isa

14

ik ga wel eerst vol het nietuwe jaar in knallen hoor, maar zoveel tijd heb ik niet meer dus ga een nachtje door denk, wil vanacht mijn teletubs af hebben...

iedereen goed uiteinde die laatste uurtjes nog en tot volgend jaar

15

het is gelukt hij  is klaar....... jippie het viel me eigenlijk best mee....

maar kan iemand me uitleggen hoe ik de fotos moet plaatsen???
kan ik hem er even opzetten

ik wil nogmaals iedereen heel hartelijk bedanken voor jullie hulp...

groetjes isa

16

kijk even in taartenparade en dan staat bovenaan in een topic hoe je een foto kan plaatsen..

succes

Lekker feestelijk rond.....