1 Laatst bewerkt door Stijn (28-12-2009 23:21)

Onderwerp: bavarois

Hey,
ik zou graag voor nieuwjaar een assortiment met van die kleine bavarois maken, je kent ze wel met een glazend laagje..., maar ik vind op het internet nu niet bepaald veel bruikbare recepten, tips,... Daarom dacht ik, ik vraag het aan de experten ;)

- Wat is dat glanzend laagje erboven op?
- Worden ze zo in vormpjes bereid of eerst een grote bavarois taart en daarna uitgestoken?
- Meestal zit er bij bavarois een stevige bodem, iemand tips recepten hiervoor?

Zoals je ziet zit ik een beetje met mijn handen in het haar, ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Dus als er iemand al ervaring mee heeft let me know! (zie foto, zoiets bedoel ik...)

alvast bedankt! Stijn

http://www.banketbakkerijdebever.nl/foto/luxe%20bavarois%202.jpg

2

Re: bavarois

Hmmmm....Die zien er lekker uit!

Dat glimmende laagje noem je een spiegel. Dat is een laagje van vruchtensap en een geleermiddel. Als je op 'spiegel' in combinatie met bavarois googelt, vind je vast meer :) Hier op het forum heb je wel een paar deskundigen, maar de meesten van ons weten toch vooral veel van met marsepein en fondant decoreren ;)

Volgens mij maken patissiers dit soort taartjes in speciale ringen. Ik begrijp wat je bedoelt met die harde bodem, volgens mij wordt daar vaak gewoon zanddeeg voor gebruikt. Maar je zou ook een koekkruimelbodem kunnen maken, zoals van monchoutaart.

Veel succes, lijkt me ook wel leuk om eens te doen :Y

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: bavarois

ah bedankt, dat van die spiegel heeft me wel al geholpen!