1

Onderwerp: stapel taart welke maten bijelkaar ..

hallo
ik heb zojuist een opdracht gekregen voor een stapel taart voor 70 pers.  ( er komt dus een los taartje bij)
de grootste taartvorm die ik in mijn oven kan is 26 (rond)
welke maten passen dan goed bij elkaar als ik wil stapelen ?
20 -- 24---26 en een losse van 26 ?
of word dat dan krap ?
of is 15----20----26  mooier?
en die dan 2x maken ..

wie weet me het te vertellen ..
is de eerste x dat ik z'n grote bestelling aan neem ( als ik het doe heb het even onder voorbehoud gehouden nl).wil eerst weten of het me zou lukken ..

en hoeveel botercreme moet ik daarvoor ongeveer in totaal maken ?

alvast heeeeeellll erg bedankt..

groetjes marieke

Re: stapel taart welke maten bijelkaar ..

als dat je enige bakvormen zijn, dan zou ik idd gaan voor 2 stapels van 26, 20 en 15. Ik zou ze of exact het zelfde maken, of misschien spiegelend aan elkaar.

en je vraagt hoeveel botercreme... maar wat voor botercreme? Van de mix of 1:1 of een andere soort? En alleen om te vullen of ook om af te smeren? Of misschien juist alleen om af te smeren?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

1;1  gebruik ik nu (sinds mijn lek smelt probleempje . en aleen voor het afsmeren  en dijkje te spuiten vind het nl niet lekker om het als vulling te gebruiken ..

en ik heb ook nog de bakvom maat  24 . en 10 ..
15 zou ik moeten kopen ..
maar koop liever kleinere als grotere ..

dan zou ik toch 15 gaan kopen! die ene cm valt vast niet op. Omdat ie eerst 6 cm verspringt en daarna 5.

en die botercreme, tsja het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe dik je afsmeert, maar ik gok (pin me er niet op vast, hele ruwe gok)1 kilo. Ik zou zeker (ik ben namelijk zo;n fijne piekeraar die er voor het slapen van wakker ligt dat ze niet genoeg spullen in huis heeft... :D ) meer in huis halen!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

hahah hier ook z'n piekeraar .
is voor de 15de jan. en ben nu al vanaf dat ik het weet aan het bedenken hoe of wat .
waneer te bakken vullen en waarmee enz enz ..
haha nu al stress.. enne stutten van een stapel met van die maisprikkers  en dan taartkarton onder iedere laag of juist niet ?

enne geweldig dat ik zo snel antwoord krijg!!!