1

Onderwerp: Afsmeren met witte chocolade pasta, kan dat?

Als ik geen botercreme kan gebruiken omdat de besteller dat niet lust (het mag ook niet ín de taart), en ik wil geen jam gebruiken omdat ik dat waardeloos vindt, zou ik dan een taart kunnen afsmeren met witte chocoladepasta?
Al dan niet even een beetje verwarmen?

Enne... als ze dus geen botercreme willen maar ik spuit wel een dijkje ervan om te voorkomen dat de vulling (aarbeienbava) wegloopt, zouden ze dat echt merken?? Hoe klein zou ik het dijkje kunnen maken? Normaal spuit ik gewoon een dikke dijk zeg maar, maar ja dat kan ik misschien niet maken nu...

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Afsmeren met witte chocolade pasta, kan dat?

Hai,

Lijkt me wel kunnen met choco pasta, bijna zelfde structuur, iets stijver alleen misschien. Je kunt hier misschien ook een dijkje mee spuiten? Als je bang bent dat ze het proeven dan...

Je zou ook een gedeelte botercreme en pasta kunnen mengen, lijkt me. Volgens mij smaakt het dan al snel naar chocola ipv naar boter.
Maar het is maar een idee.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

Hoi, je zou het dijkje ook kunnen maken met ganache, is wel een heel lekkere combi met aardbeienbavarois. En inderdaad afsmeren met witte chocopasta gaat prima hoor, wel zorgen dat het een beetje op kamertemperatuur is (beetje zacht) anders gaat je taart stuk. Sukses he!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

yes, weer een variatie erbij! en zo uit de pot!!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

5

Ik ga het gewoon doen, afsmeren met witte chocolade pasta. Inderdaad ook makkelijk, zo uit de pot. Misschien wel een idee om vaker te doen, ook als het niet perse nodig is.

Een dijkje ermee spuiten is misschien ook zo gek nog niet. Hoef ik niet voor alleen het dijkje, botercreme te gaan maken.

Bedankt voor de tips.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

6

Carin.... heb ik ook wel eens gebruikt hoor: witte pasta. Ook wel eens duo pasta... maar dat wilde door de witte fondant weer terug de pot in... leek het wel.

Misschien een tipje: als je de bavarois wat steviger maakt hoef je helemaal geen dijkje te spuiten. Lekker makkelijk, mocht het eens zo uitkomen...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7 Laatst bewerkt door Carin (11-05-2007 16:00)

Ik maak geen echte bava, Koenie. Ik zou niet eens weten hoe je echte bava moet maken, moet wel ergens een recept hebben overigens, en anders natuurlijk hier op de site wel te vinden.
Maar ik doe het lekker makkelijk :-) (liever gezegd lekker :Y  en makkelijk :Y ) namelijk saroma klaarmaken volgens de gebruiksaanwijzing en daar een paar lepels geklopte slagroom doorheen roeren. Klaar en smeren maar.

Dus ik denk dat er wel een dijkje omheen moet...

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

8

Het afsmeren met witte chocopasta ging prima. Alleen het dijkje vond ik niet zo lekker gaan maar dat moet misschien even wennen. Hoop dat het dijkje het houdt, in deze taart zit karamelprut maar die bleef zoooo dun... ben benieuwd...
Ben ook benieuwd hoe het smaakt zo.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

9

Even een vraag smelt de witte chocoladepasta niet bij warm weer?